Σελίδες

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025

Χορήγηση γάλακτος στους δικαιούχους υπαλλήλους


 

 

 

Πύργος 24-9-2025

 

 

Αριθ. Πρωτ.: 693

 

 

 

 

Προς:

1.   Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

email: grafeio.pde@pde.gov.gr

2.   Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας

email: n.korovessis@pde.gov.gr

3.   Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού Π.Ε. Ηλείας

4.   Τεχνικό Ασφαλείας

email: aa@a-alexopoulos.gr

5.   ΟΣΥΑΠΕ

email: info@osyape.gr

 

 

ΘΕΜΑ:

Χορήγηση γάλακτος στους δικαιούχους υπαλλήλους





 

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, εκφράζει την αντίθεση του στη διακοπή χορήγησης του γάλακτος προς τους δικαιούχους συναδέλφους, έχοντας ως βασική αρχή ότι η ευθύνη για τα μέτρα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων ανήκει στον εργοδότη και δεν μπορεί να υποκαθίσταται από την καταβολή χρηματικού ποσού.

Θεωρούμε αναγκαίο η Περιφερειακή Αρχή να προχωρήσει άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να ξεκινήσει ξανά η ημερήσια χορήγηση γάλακτος στους δικαιούχους των Μέσων Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ' αρ. 43726/8.6.2019 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών

Σε κάθε περίπτωση και για όσο διάστημα δεν πραγματοποιείται η παροχή του στους δικαιούχους συναδέλφους,  θα πρέπει να τους καταβληθεί η αναλογία της χρηματικής αποζημίωσης από την λήξη της προηγούμενης σύμβασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο  άρθρο 15 του Ν. 5143/2024 (ΦΕΚ 161/Α΄).

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας

Θεόδωρος Τσίπας

 

 

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025

Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) των υπαλλήλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης δευτέρου βαθμού (Ο.Τ.Α. Β’ Βαθμού) και των νομικών προσώπων αυτών.

 


Δημοσιεύθηκε, μετά από πολύ μεγάλη καθυστέρηση, στο ΦΕΚ 4708/β/2025 η Κ.Υ.Α. με την οποία γίνεται ο λΚαθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) των υπαλλήλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης δευτέρου βαθμού (Ο.Τ.Α. Β’ Βαθμού) και των νομικών προσώπων αυτών.

Σύμφωνα με αυτόν στην κατηγορία Α (αποζημίωση 150,00 €) εντάσσονται

α) Προσωπικό του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών με ειδικότητα ΠΕ Κτηνιάτρων και του κλάδου ΔΕ Τεχνικών Γεωργίας/Κτηνοτροφίας με ειδικότητα ΔΕ Βοηθών Κτηνιάτρων.

β) Προσωπικό του κλάδου και ομώνυμης ειδικότητας ΤΕ Εποπτών Δημόσιας

γ) Προσωπικό των παρακάτω κλάδων και ειδικοτήτων που απασχολείται με τον χειρισμό της Πλωτής Γέφυρας «Αγία Μαύρα» Λευκάδας, της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

δ) Προσωπικό των κλάδων και ομώνυμων ειδικοτήτων ΔΕ/ΥΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου.

ε) Προσωπικό των κλάδων και ομώνυμων ειδικοτήτων ΔΕ/ΥΕ Οδηγών οι οποίοι οδηγούν αποκλειστικά βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων.

στ) Προσωπικό των κλάδων και ομώνυμων ειδικοτήτων ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εξωτερικών Χώρων και ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εσωτερικών Χώρων.

ζ) Προσωπικό του κλάδου ΔΕ Φυλάκων, ειδικότητες ΔΕ Φυλάκων, ΔΕ Νυχτοφυλάκων, ΔΕ Φυλάκων - Νυχτοφυλάκων, ΔΕ Φυλάκων Εξωτερικών Χώρων και ΔΕ Προσωπικού Ασφαλείας καθώς και του κλάδου ΥΕ Φυλάκων, ειδικότητες ΥΕ Φυλάκων, ΥΕ Νυχτοφυλάκων και ΥΕ Φυλάκων - Νυχτοφυλάκων που απασχολείται κατά πάγιο τρόπο αποκλειστικά σε κυλιόμενες νυχτερινές βάρδιες

Στην κατηγορία Β (αποζημίωση 70,00 €) εντάσσονται:

α) Προσωπικό των παρακάτω κλάδων και ειδικοτήτων της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής

β) Προσωπικό που απασχολείται σε ενεργά Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)

γ) Προσωπικό του κλάδου ΤΕ Τεχνολόγων Γεωπονίας με ειδικότητα ΤΕ Ζωικής Παραγωγής,

δ) Προσωπικό του κλάδου ΠΕ Ιατρών

ε) Προσωπικό του κλάδου και ομώνυμης ειδικότητας ΔΕ Κλιβανιστών - Απολυμαντών - Αποστειρωτών.

στ) Εργατοτεχνικό προσωπικό κατηγορίας ΥΕ που προσλαμβάνεται και απασχολείται αποκλειστικά με το πρόγραμμα Δακοκτονίας

Για τις υπηρεσίες  απασχόλησης καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια δείτε το ΦΕΚ εδώ .

 

 

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

Σχετικά με τη συγκρότηση επιτροπών επίβλεψης και παραλαβής στο πλαίσιο συμβάσεων Πολιτικής Προστασίας

 

 

 

Πύργος 2-9/2025

 

Αριθ. Πρωτ.: 686

ΠΡΟΣ:

1.    Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

email: grafeio.pde@pde.gov.gr

2.    Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας

email:  n.korovessis@pde.gov.gr

3.    Εκτελεστικό Γραμματέα

email:  g.syrmos@pde.gov.gr

4.    Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου / Διεύθυνση Διοίκησης

email: prosopiko@apd-depin.gov.gr

5.    Διεύθυνση Οικονομικού - Δημοσιονομικού Ελέγχου

email:  do@pde.gov.gr

6.    Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

email:  grammateia.ps.pde@pde.gov.gr

 

 

ΘΕΜΑ :

Σχετικά με τη συγκρότηση επιτροπών επίβλεψης και παραλαβής στο πλαίσιο συμβάσεων Πολιτικής Προστασίας





 

Με την υπ΄ αριθ. 98/2023 απόφασή του, το Περιφερειακό Συμβούλιο [ΑΔΑ: 9Χ8Σ7Λ6-8ΧΓ]  ενέκρινε τη διαδικασία μίσθωσης Ιδιωτικών Μηχανημάτων και άλλων μέσων για την αντιμετώπιση κινδύνων από φυσικές, τεχνολογικές κα λοιπές καταστροφές καθώς και για  τη διαχείριση συνεπειών εκτάκτων αναγκών.

Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση, η βεβαίωση των ωρών εργασίας κάθε μηχανήματος εκδίδεται και υπογράφεται από την Επιτροπή Επίβλεψης και τον Ανάδοχο, ενώ το Πρωτόκολλο Παραλαβής Εργασιών χορηγείται και υπογράφεται από την Επιτροπή Παραλαβής. Οι ως άνω επιτροπές Επίβλεψης και Παραλαβής συστήνονται με απόφαση του αρμοδίου Αντιπεριφερειάρχη της εκάστοτε Περιφερειακής Ενότητας και απαρτίζονται από υπαλλήλους με την κατάλληλη τεχνική κατάρτιση.

Σε εκτέλεση της παραπάνω απόφασης ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας εξέδωσε την υπ΄ αριθ. ΠΔΕ/ΔΠΠ/209972/2909/24-6-2025 απόφαση [ΑΔΑ: 68Α07Λ6-Μ50],  με την οποία προχώρησε στον ορισμό επιβλεπόντων για τη «Μίσθωση ιδιωτικών χωματουργικών μηχανημάτων για την πρόληψη – αντιμετώπιση κινδύνων και εκτάκτων αναγκών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα».

Ο ορισμός επιβλεπόντων   κατηγοριοποιήθηκε ως εξής:

α] για πυρκαγιές,

β] για φυσικές καταστροφές: πλημμύρες, ανεμοστρόβιλο, σεισμούς και

γ] για φυσικές καταστροφές: χιονοπτώσεις – αποπαγοποίηση, κατολισθήσεις, καθαρισμούς πρανών ερεισμάτων οδικού δικτύου.

Η εν λόγω απόφαση έρχεται σε αντίθεση τόσο με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία ορίζει ότι οι Επιτροπές Επίβλεψης πρέπει να απαρτίζονται από υπαλλήλους με την κατάλληλη τεχνική κατάρτιση, κάτι που δεν τηρείται στην [α] και [γ] περίπτωση,  αφού στην επιτροπή συμμετέχουν συνάδελφοι ΠΕ & ΔΕ Διοικητικού – Οικονομικού, όσο και με τις διατάξεις του Ν. 2690/1999, δεδομένου ότι οι επιτροπές και των τριών κατηγοριών είναι διμελείς αντί του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού τριών μελών.

Κατά συνέπεια, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στις εν λόγω επιτροπές, συμμετέχουν σε όργανα που δεν έχουν νομιμοποίηση.

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών καθορίζεται από τον Ν. 4412/2016. Στο άρθρο 216 του νόμου αυτού περιγράφεται η διαδικασία παρακολούθησης σύμβασης παροχής υπηρεσιών, χωρίς να προβλέπεται η ύπαρξη Επιτροπής Επίβλεψης. Αντίστοιχα, στο άρθρο 219 προβλέπεται η διαδικασία παραλαβής των αντικειμένων συμβάσεων παροχής γενικών υπηρεσιών, όπου ρητώς αναφέρεται ότι:

«Κατά παρέκκλιση από τα αναφερόμενα, στο πρώτο εδάφιο, για την παραλαβή συμβάσεων υπηρεσιών με εκτιμώμενη αξία ίση ή μικρότερη του ποσού της παρ. 1 του άρθρου 118,  περί απευθείας ανάθεσης, δεν απαιτείται συγκρότηση επιτροπής παραλαβής  και η παραλαβή γίνεται με βεβαίωση, που εκδίδεται από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας για την οποία προορίζονται οι υπηρεσίες ή της υπηρεσίας, που έχει οριστεί για τον σκοπό αυτό με την απόφαση ανάθεσης.»

Συνεπώς, σύμφωνα με την αναφερόμενη διάταξη για τις απευθείας αναθέσεις δεν απαιτείται η σύσταση επιτροπής παραλαβής.

Επιπλέον, πέραν των νομικών ζητημάτων, που προκύπτουν από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η μέχρι τώρα διαδικασία επίβλεψης, παρακολούθησης και παραλαβής των απευθείας αναθέσεων, εγείρει ζητήματα ουσίας. Ειδικότερα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι υπάλληλοι υπηρεσιών οι οποίοι ήδη επιβαρύνονται με ιδιαίτερα αυξημένο όγκο υποθέσεων, εξαιτίας της σοβαρής υποστελέχωσης της Π.Ε. Ηλείας, δεν είναι δυνατόν  να επιφορτίζονται και με αλλότρια καθήκοντα, όπως είναι η επίβλεψη και παραλαβή δεκάδων αναθέσεων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, παράλληλα με τα βασικά καθήκοντα της θέσης, του κλάδου και της ειδικότητάς τους. Πόσο μάλλον, όταν πρόκειται για υπαλλήλους υπηρεσιών που δεν υπάγονται λειτουργικά ή οργανικά στην Πολιτική Προστασία.

Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ 45 Α') (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας), η σύνθεση συλλογικών διοικητικών οργάνων απαιτεί την παρουσία τουλάχιστον τριών μελών [Τα συλλογικά όργανα, αν στο νόμο δεν ορίζεται διαφορετικά, συγκροτούνται από τρία (3) τουλάχιστον μέλη]. Ωστόσο, παρατηρείται συγκρότηση διμελών επιτροπών, γεγονός που καθιστά την σύσταση και λειτουργία τους παράτυπη και μη σύννομη.

Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνεται η άμεση ανάληψη των ακόλουθων ενεργειών:

α] στην ανάκληση της υπ΄ αριθ. πρωτ.:  ΠΔΕ/ΔΠΠ/209972/2909/24-6-2025 [ΑΔΑ: 68Α07Λ6-Μ50] απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας, διότι έρχεται σε αντίθεση τόσο με την σχετική απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όσο και στις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 2960/1999

β] στην τροποποίηση της με αριθ.  98/2023 απόφασης του Περιφερειακού Συμβούλιου [ΑΔΑ: 9Χ8Σ7Λ6-8ΧΓ], στο τμήμα που αφορά την ύπαρξη των Επιτροπών Επίβλεψης και Παραλαβής, προκειμένου να εναρμονισθεί με τις διατάξεις του άρθρου 219 του Ν. 4412/2016,  περί απευθείας ανάθεσης, όπου δεν απαιτείται συγκρότηση επιτροπής παραλαβής και η παραλαβή να γίνεται με βεβαίωση, που θα εκδίδεται από τον προϊστάμενο της Υπηρεσίας για την οποία προορίζονται οι υπηρεσίες ή της Υπηρεσίας, που έχει οριστεί για τον σκοπό αυτό με την απόφαση ανάθεσης.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας

Θεόδωρος Τσίπας