ΘΕΜΑ: Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού (66η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ)
Σχετ.: Όλες οι σχετικές με το θέμα εγκύκλιες οδηγίες της Υπηρεσίας μας (βλ. Παράρτημα).
Σε συνέχεια των σχετικών με το θέμα εγκυκλίων, στο πλαίσιο της περιοδικής ενημέρωσής σας σχετικά με τα μέτρα που αφορούν στην πρόληψη, την προστασία και την αναγκαιότητα περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού, σας γνωρίζουμε κατά λόγο αρμοδιότητας τα εξής:
Α. ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID-19
Εκδόθηκε η αρ. ΔΙα/ΓΠ.οικ. 69136/4-11-2021 (ΦΕΚ Β' 5138) ΚΥΑ με θέμα «Εκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας, για το διάστημα από το Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 06:00.».
1. Με τις διατάξεις του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ προβλέπεται εκ νέου η θέσπιση έκτακτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 1 της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. που αφορούν στις δημόσιες υπηρεσίες προβλέπονται τα εξής:
A/A |
ΠΕΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ |
ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ |
1. |
Δημόσιες υπηρεσίες |
• Τήρηση των μέτρων του πίνακα Α. • Ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας, στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας. • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 2.1 - 2.9 της περ. 2 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών, Β' 4011), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία. • Οι υπάλληλοι του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (υποπερ. 1.1 - της περ. 1 της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17.9.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών), επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό. • Ειδικά για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό κρίνεται από τη Διοίκηση κάθε φορέα η αξιοποίησή του στις κατάλληλες θέσεις, αναλόγως της κατηγορίας κινδύνου όπου ανήκει. • Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. • Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο: [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 ή [β] πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 ή [γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test),σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9. Εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος σημείου απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις, ιδίως πρόσβασης σε αστυνομικά τμήματα, που δεν επιδέχονται αναβολής. |
|
|
|
|
|
• Συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και διενέργεια συναντήσεων εργασίας είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, είτε δια ζώσης και με τη συμμετοχή έως επτά (7) ατόμων. Κατά τη λειτουργία συλλογικών οργάνων που διενεργούν διαδικασίες στις οποίες προβλέπεται συνέντευξη, αυτή διενεργείται είτε με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων χωρίς τη φυσική παρουσία του καλούμενου σε συνέντευξη είτε δια ζώσης εφόσον πληρούται το ως άνω όριο. Σε περίπτωση διενέργειας συνέντευξης εξ αποστάσεως το συλλογικό όργανο ορίζει τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας αναφορικά με την ταυτοπροσωπία του καλούμενου και τη μη υποβοήθησή του από εξωγενείς παράγοντες. |
|
|
• Συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων με φυσική παρουσία, χωρίς τον περιορισμό ατόμων του προηγούμενου σημείου, αποκλειστικά για πλήρως εμβολιασμένους, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9, και νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. • Τα επιμορφωτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) δύνανται να υλοποιούνται με φυσική παρουσία, υπό την προϋπόθεση τήρησης των μέτρων του σημείου 8. |
Ο πίνακας Α της παρ. 1 του άρθρου 1 της ως άνω ΚΥΑ έχει ως εξής:
Α. ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. Χρήση προστατευτικής μάσκας (οδηγίες χρήσης στην υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.17917/22.3.2021 |
εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, αναρτημένη στην ιστοσελίδα: |
www.moh.gov.gr/articles/health/dievthvnsh-dhmosias-vgieinhs/metra-prolhpshs-enantikoronoiov- |
sars-cov-2/8607-svstaseis-anaforika-me-thn-xrhsh-ths-maskas-sto-plaisio-thspandhmias-covid-19): |
α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των χώρων εργασίας, |
εξαιρουμένων όσων εργάζονται σε ατομικό χώρο χωρίς την παρουσία οποιουδήποτε άλλου |
προσώπου, β) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται συνωστισμός, εκτός αν |
αναφέρεται διαφορετικά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις της |
παρούσας. Από την υποχρέωση χρήσης μάσκας εξαιρούνται: α) τα άτομα για τα οποία η χρήση |
μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, |
όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών. |
2. Τήρηση αποστάσεων ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων [ένα (1) άτομο ανά 2 τ.μ.] σε |
εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, είτε αμιγείς για πλήρως εμβολιασμένους και νοσήσαντες |
κατά το τελευταίο εξάμηνο είτε μικτούς, όπου δεν προβλέπεται μεγαλύτερο εμβαδόν ανά άτομο |
στις επιμέρους προβλέψεις της παρούσας. |
3. Τοποθέτηση/χρήση αλκοολούχου διαλύματος περιεκτικότητας άνω του εβδομήντα τοις εκατό |
(70%) για την αντισηψία χεριών. |
4. Υποχρέωση ανάρτησης με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο σε εμφανές σημείο των κανόνων |
λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του μέγιστου αριθμού |
ατόμων, που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του χώρου. |
5. Εξαερισμός των χώρων με φυσικό ή τεχνητό τρόπο κατ' εφαρμογή των υπό στοιχεία |
Δ1(δ)/ΓΠ.οικ.26335/23.4.2020 και Δ1/ΓΠ.οικ.81816/18.12.2020 εγκυκλίων του Υπουργείου Υγείας |
που έχουν αναρτηθεί, αντίστοιχα, στις ιστοσελίδες: www.moh.gov.gr/articles/health/dievthvnsh- |
dhmosias-vgieinhs/metra-prolhpshs-enanti-koronoiov-sars-cov-2/7108-lhpshmetrwn-diasfalishs- |
ths-dhmosias-vgeias-apo-iogeneis-kai-alles-loimwksei-s-kata-th-xrhshklimatistikwn-monadwn και |
www.moh.gov.gr/articles/health/dievthvnsh-dhmosias-vgieinhs/metra-prolhpshs-enanti-koronoiov- |
sars-cov-2/8149-svstaseis-gia-ton-eksaerismo-eswterikwnxwrwn-kata-th-xeimerinh-periodo-vpo-to- |
1. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 της αρ. ΔΙα/ΓΠ.οικ. 69136/4-11-2021 (ΦΕΚ Β' 5138) ΚΥΑ «4. Όλοι οι εργαζόμενοι του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 9 αντιστοίχως και παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους υποχρεούνται σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α' 70), ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη, σύμφωνα με τις υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 (Β 4207) και Δ1α/Γ.Π.οικ.64232/15.10.2021 (Β' 4766) κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως εκάστοτε ισχύουν».
Για την εφαρμογή του εν λόγω μέτρου ακολουθούν οδηγίες στο Κεφάλαιο Β' της παρούσας εγκυκλίου.
2. Όσον αφορά τη στελέχωση των υπηρεσιών του Δημοσίου επισημαίνεται ότι για το διάστημα από 6.11.2021 έως 22.11.2021 ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας, στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της νέας ΚΥΑ. Ως εκ τούτου εξακολουθεί να ισχύει το ίδιο ποσοστό
τηλεργασίας που είχε προσδιοριστεί βάσει του πλάνου εργασιών κάθε Υπηρεσίας έως τις 5.11.2021.
Β. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Με την αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69461/5-11-2021 κοινή υπουργική απόφαση (Β' 5163) τροποποιήθηκε η αριθ. Δ1α/ Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 κοινή υπουργική απόφαση «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε υπαλλήλους του Δημοσίου που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» (Β' 4207)» ως εξής:
1. Με την παρ. 1 του άρθρου μόνου της ως άνω ΚΥΑ αντικαταστάθηκε η παρ. 2 του άρθρου 1 της αριθ. Δ1α/ Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 ΚΥΑ όσον αφορά τον χρόνο νόσησης και την ισχύ του σχετικού πιστοποιητικού για όσους εξαιρούνται από την υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου και ειδικότερα προβλέφθηκε ότι: «2. Εξαιρούνται από τον υποχρεωτικό διαγνωστικό έλεγχο νόσησης όσοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας, αλλά: α) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου, ή β) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησης τους από κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν βεβαίωση νόσησης και εμβολιασμού, με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου, ή ν) έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19, χωρίς να έχουν παρέλθει εκατόν ογδόντα (180) ημέρες από τη θετική διάγνωση, και επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης, ανεξαρτήτως του χρόνου ισχύος που αναγράφεται σε αυτό, με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου.».
Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει πλέον ρητώς ότι από την υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, και όσοι έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19, χωρίς να έχουν παρέλθει εκατόν ογδόντα (180) ημέρες από τη θετική διάγνωση, και επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης, ανεξαρτήτως του χρόνου ισχύος που αναγράφεται σε αυτό και ο οποίος μπορεί να διαφέρει από την πάροδο των 180 ημερών από τον πρώτο θετικό διαγνωστικό έλεγχο.
2. Με την παρ. 2 του άρθρου μόνου αντικαθίσταται το άρθρο 2 της αριθ. Δ1α/ Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 ΚΥΑ όσον αφορά τη συχνότητα της υποχρέωσης διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου και ειδικότερα προβλέφθηκε ότι: «1. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 διενεργείται έναντι αντιτίμου, όπως αυτό προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 65 του ν. 4812/2021 (Α' 110), όπως ισχύει, με επιβάρυνση του ίδιου του εργαζομένου/υπαλλήλου, υποχρεωτικά δύο (2) φορές την εβδομάδα με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, όπως ορίζονται στο π.δ. 84/2001, ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτες ιατρούς. 2. Ο εβδομαδιαίος διαγνωστικός έλεγχος νόσησης της παρ. 1 διενεργείται με χρονική απόσταση σαράντα οκτώ (48) ωρών μεταξύ των δύο (2) διαγνωστικών ελέγχων νόσησης.»
Κατόπιν των ανωτέρω από 6.11.2021 οι υπάλληλοι του Δημοσίου που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της αριθ. αριθ. Δ1α/ Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 ΚΥΑ υποχρεούνται να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 έναντι αντιτίμου, με δική τους επιβάρυνση δύο (2) φορές την εβδομάδα
και μεταξύ των δύο (2) διαγνωστικών ελέγχων νόσησης θα πρέπει να υπάρχει απόσταση σαράντα οκτώ ωρών.
Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο αλλά και το σκοπό της εν λόγω ρύθμισης που είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και προκειμένου να καταστεί δυνατός ο έλεγχος της συμμόρφωσης με την εν λόγω υποχρέωση από τις οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού συνιστάται ο υποχρεωτικός διαγνωστικός έλεγχος να διενεργείται από τους υπόχρεους υπαλλήλους που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία Δευτέρα έως Παρασκευή ως εξής:
1ος ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ |
2ος ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ |
Δευτέρα |
Τετάρτη |
Τρίτη |
Πέμπτη |
Τετάρτη |
Παρασκευή |
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου μόνο της αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69461/5-11-2021 ΚΥΑ, «4. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ο πρώτος εκ των δύο υποχρεωτικών διαγνωστικών ελέγχων νόσησης του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, δύναται να διενερνηθεί το αονότεοο έως και την 8η.11.2021». Σύμφωνα δε με την παρ. 5 του άρθρου μόνο η εν λόγω τροποποιητική ΚΥΑ ισχύει από 6.11.2021.
Ειδικά για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος οι υπάλληλοι που έχουν διενεργήσει τον πρώτο διαγνωστικό έλεγχο από 6/11/2021, ημερομηνία έναρξης ισχύος της τροποποίησης της σχετικής ΚΥΑ, έως και 8.11.2021, δύνανται να πραγματοποιήσουν τον δεύτερο διαγνωστικό έλεγχο της εβδομάδας το αργότερο έως και την Τετάρτη 10.11.2021
Σε κάθε περίπτωση διευκρινίζεται ότι οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού, θα πρέπει να προσδιορίσουν την περιοδικότητα ελέγχου του προσωπικού τους λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε υπηρεσίας, το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας των υπαλλήλων τους καθώς και κάθε άλλη παράμετρο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη προκειμένου να διασφαλίζεται η προστασία της δημόσιας υγείας μέσω του μέτρου διενέργειας του υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα.
3. Με την παρ. 3 του άρθρου μόνου αντικαθίσταται η παρ. 2 του άρθρου 5 της αριθ. Δ1α/ Γ.Π.οικ.55570/12.9.2021 ΚΥΑ όσον αφορά τον χρόνο που απαιτείται να παρέλθει από τη θετική διάγνωση προκειμένου να εκδοθεί βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου και ειδικότερα: «2. Εάν το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, που διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3 είναι θετικά, ο εργαζόμενος/υπάλληλος οφείλει να ενημερώσει αμελλητί τη Διεύθυνση Προσωπικού και απέχει δικαιολογημένα από την εργασία του βάσει των οριζομένων στις κείμενες διατάξεις και ακολουθείται το πρωτόκολλο" του Ε.Ο.Δ.Υ.. Για την απόδειξη της νόσησης εκδίδεται από την πλατφόρμα gov.gr «Βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID- 19». Απαραίτητη προϋπόθεση νια την έκδοση της βεβαίωσης είναι η καταχώριση του αποτελέσματος από τον φορέα ή τον ιδιώτη ιατρό που διενήονησε τον έλενχο, σύμφωνα με το άρθρο 4, και η πάροδος τριάντα (30) ημερών από τη θετική διάγνωση. Εναλλακτικά εκδίδεται βεβαίωση θετικού αποτελέσματος, από τον φορέα που διενήργησε τον έλεγχο, την οποία ο εργαζόμενος/υπάλληλος επιδεικνύει με κάθε πρόσφορο τρόπο. Οι βεβαιώσεις των προηγούμενων εδαφίων αποτελούν δικαιολογητικά για να τεθούν τα πρόσωπα του άρθρου 1 σε κατ' οίκον περιορισμό και να τους χορηγηθεί η προβλεπόμενη αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού».
4. Κατά τα λοιπά, όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου του υποχρεωτικού διαγνωστικού ελέγχου και τη διαδικασία ελέγχου της συμμόρφωσης με το μέτρο αυτό από τις οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού ισχύουν οι οδηγίες που έχουν παρασχεθεί στην 60η, 61η εγκύκλιο, 62η και 65η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.
Γ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
1. Σύμφωνα με την αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 69136/4-11-2021 (ΦΕΚ Β' 5138) ΚΥΑ η εξυπηρέτηση του κοινού εξακολουθεί να γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
2. Από 6.11.2021 το κοινό εισέρχεται στις υπηρεσίες του Δημοσίου κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 της ως άνω ΚΥΑ ή
[β] πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 της ως άνω ΚΥΑ ή
[γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 της ως άνω ΚΥΑ. Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά ετών, δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test),σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 9 της ως άνω ΚΥΑ.
Εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος σημείου απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις, ιδίως πρόσβασης σε αστυνομικά τμήματα, που δεν επιδέχονται αναβολής.
Επισημαίνεται ότι κατά την επίδειξη των ως άνω πιστοποιητικών και βεβαιώσεων πριν την είσοδο στις υπηρεσίες του Δημοσίου θα πρέπει να γίνεται και έλεγχος εγκυρότητας των ως άνω βεβαιώσεων σύμφωνα με το άρθρο 205 του ν.4820/2021 μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής που είναι προσβάσιμη μέσω του συνδέσμου https://covidfree.gov.gr/, όπου και παρέχονται οδηγίες για τη χρήση της.
Κατόπιν των ανωτέρω επισημαίνεται ότι κάθε Υπηρεσία υποχρεούται προς διασφάλιση της δημόσιας υγείας και γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες λειτουργίας της, να καθορίσει τον τρόπο, με τον οποίο θα γίνεται απαρέγκλιτα ο έλεγχος των πιστοποιητικών των πολιτών πριν την είσοδό τους στις υπηρεσίες, καθώς και το προσωπικό που θα αναλάβει την εν λόγω υποχρέωση.
Δ. ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί στην Υπηρεσία μας αναφορικά με τις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και τη διεξαγωγή συναντήσεων εργασίας διευκρινίζονται τα εξής:
Οι συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και η διενέργεια συναντήσεων εργασίας πραγματοποιούνται βάσει των ισχύοντων μέτρων ως εξής:
α) Μέσω τηλεδιάσκεψης, προφανώς άνευ οιουδήποτε περιορισμού αναφορικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων,
β) Μέσω φυσικής παρουσίας με τη συμμετοχή έως επτά (7) ατόμων (ανεξαρτήτως του εάν αυτά είναι εμβολιασμένα ή όχι ή εάν έχουν νοσήσει κατά το τελευταίο εξάμηνο ή όχι) και σε περίπτωση ύπαρξης και άλλων μελών του οργάνου, αυτά δύνανται να συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη. Στην περίπτωση αυτή τα άτομα που θα συμμετέχουν με φυσική παρουσία καθορίζονται κατόπιν αίτησής τους με απόφαση του προέδρου του συλλογικού οργάνου. γ) Μέσω φυσικής παρουσίας όσων μελών των συλλογικών οργάνων είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες κατά το τελευταίο εξάμηνο. Στη περίπτωση αυτή τα μέλη που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή δεν έχουν νοσήσει κατά το τελευταίο εξάμηνο συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη.
Ε. ΘΗΤΕΙΑ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Με τη διάταξη του άρθρου 76 του ν.4850/2021 (Α' 208) προβλέφθηκαν τα εξής:
«1. Η ισχύς της παρ. 1 του άρθρου 178 του ν. 4764/2020 (Α' 256), περί της θητείας των αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η.12.2021.
2. Η θητεία των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α' 26) και του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α' 143) που έχουν εκλεγεί ή εκλέγονται μετά από την 31η.12.2020λήγει την 31η.12.2022, ανεξαρτήτως της ημεροχρονολογίας εκλογής τους».
Στο πλαίσιο προστασίας της δημόσιας υγείας και προκειμένου να διασφαλίζεται η εκπροσώπηση των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια κατά την εξέταση των υποθέσεών τους, με την ως άνω διάταξη προβλέπεται ότι η θητεία μελών των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια παρατείνεται εκ νέου έως την 31η/12/2021 (προηγούμενη σχετική εγκύκλιος για την προηγούμενη παράταση της θητείας η εγκύκλιος 48).
Περαιτέρω, βάσει των ανωτέρω, η θητεία των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια, οι οποίοι εκλέχθηκαν ή θα εκλεγούν οποτεδήποτε μετά από την 31η.12.2020, ημερομηνία αρχικής λήξης της θητείας των προηγούμενων αιρετών, λήγει την 31η.12.2022.
Τέλος, για τη διεξαγωγή των εκλογών των αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια ισχύει η διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 1 της αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 69136/4-11-2021 (ΦΕΚ Β' 5138) ΚΥΑ, σύμφωνα με την οποία «6. Εκλογές αιρετών εκπροσώπων και οργάνων διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων και των εκλογών ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων του Δημοσίου στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, δύνανται να διενεργούνται είτε με ηλεκτρονικά μέσα είτε δια ζώσης είτε και με τους δύο (2) τρόπους (υβριδικά), με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 9, αντιστοίχως, ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9. Σε κάθε περίπτωση, τηρούνται τα μέτρα του πίνακα Α της παρ. 1, καθώς και το πρωτόκολλο των συνεδρίων (Παράρτημα 10), εφόσον δεν υφίσταται ειδικότερη διάταξη στην παρούσα» (σχετική η 65η εγκύκλιος).
Στο σημείο αυτό και κατόπιν ερωτημάτων διαφόρων υπηρεσιών, σας γνωρίζουμε τα εξής: Η θητεία των αιρετών μελών που παρατείνεται με τις προαναφερόμενες διατάξεις μέχρι την 31/12/2021, δεν αποτελεί αποκλειστική καταληκτική ημερομηνία, αλλά η λήξη της θητείας των μελών αυτών, προσδιορίζεται από την ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών και την ανάδειξη των νέων αιρετών εκπροσώπων, οπότε και ακολούθως μετά την εκλογή τα νέα μέλη αυτά θα οριστούν ως αιρετοί εκπρόσωποι στο υπηρεσιακό και πειθαρχικό συμβούλιο, οπότε και λήγει η θητεία των αιρετών μελών των οποίων η θητεία είχε παραταθεί. Τα ως άνω προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 178 του ν. 4764/2020, στις οποίες προβλέπεται ότι «Με την καθ' οιονδήποτε τρόπο ολοκλήρωση της ψηφοφορίας και την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων, ορίζονται στα υπηρεσιακά συμβούλια τα νέα μέλη και λήγει η παραταθείσα θητεία των μελών της παρ. 1.»
Κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 14 του αρ. 159 του Υπαλληλικού Κώδικα, η θητεία των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των αιρετών μελών είναι διετής. Με γνώμονα τη διάταξη αυτή και δεδομένης της διαμορφωθείσας κατάστασης συνεπεία της πανδημίας, η οποία δεν επέτρεψε την διενέργεια των εκλογών κατά τις προκαθορισμένες ημερομηνίες (τέλος 2020, προκειμένου να οριστούν μέλη στα υπηρεσιακά συμβούλια για τη θητεία 2021-2022), προβλέφθηκε με τις προαναφερόμενες διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 76 του ν.4850/2021 (Α' 208) ότι η θητεία των αιρετών εκπροσώπων που είτε εκλέχθηκαν μέχρι το τέλος του 2020 είτε εκλέχθηκαν ή θα εκλεγούν μεταγενέστερα, η θητεία τους θα αφορά τη διετία ή όσο χρονικό διάστημα απομένει από τη διετία 2021-2022 για την οποία είχαν θέσει υποψηφιότητα.
Για τη συμπλήρωση της εφαρμογής «Στελέχωση Υπηρεσιών στο πλαίσιο των μέτρων για
COVID 19» (https://hr.apografi.gov.gr/app/do?5Link) ισχύουν τα αναφερόμενα στην 64η και 65η εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας.
2. Οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται, δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας. Ειδικότερα, για τις περιπτώσεις όπου προβλέπεται η διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα, αρμόδιοι για να παράσχουν οδηγίες είναι αποκλειστικά οι ίδιες οι Υπηρεσίες, στους απασχολούμενους των οποίων εφαρμόζεται το μέτρο αυτό δύο φορές την εβδομάδα.
3. Ερωτήματα που αφορούν στην υπαγωγή ή μη συγκεκριμένων Υπηρεσιών του Δημοσίου ή συγκεκριμένων κατηγοριών προσωπικού στις διατάξεις του αρ. 206 του ν. 4820/2021 περί της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού ή την εξαίρεση υπαλλήλων από την εν λόγω υποχρέωση για λόγους υγείας θα πρέπει να απευθύνονται στο Υπουργείο Υγείας.
4. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική τηλεργασία, η Υπηρεσία μας σε καμία περίπτωση δεν είναι αρμόδια για τον υπολογισμό του προβλεπόμενου ποσοστού, καθώς η πραγματική κατάσταση και οι ανάγκες κάθε Υπηρεσίας, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του εν λόγω μέτρου, τελούν σε αποκλειστική γνώση και κρίση της οικείας Υπηρεσίας.
5. Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στην Υπηρεσία μας, στους αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Κατόπιν των ανωτέρω, η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί μεμονωμένων ερωτημάτων υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, μόνο εφόσον αποδεικνύεται ότι έχει λάβει σχετικώς γνώση η Υπηρεσία του υπαλλήλου ή εφόσον συνοδεύονται από την έγγραφη άποψη της Υπηρεσίας, όπου και θα εκτίθενται τα πραγματικά περιστατικά.
6. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αποστολή ερωτημάτων που αφορούν σε υπαλλήλους και υπηρεσίες ΟΤΑ, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση Προσωπικού του φορέα τους. Σε περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού κρίνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των εγκύκλιων οδηγιών, θα απευθύνονται αποκλειστικά στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου για περαιτέρω διευκρινίσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης info@ypes.gr ή στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς για τους ΟΤΑ που αναγράφονται στις πληροφορίες της παρούσας. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι μεμονωμένα ερωτήματα υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, δεν θα απαντώνται.
8. Η Υπηρεσία μας δεν επιλαμβάνεται ερωτημάτων για θέματα της παρούσας εγκυκλίου που αφορούν τους δικαστικούς υπαλλήλους, το πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων, τους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι.
9. Υπενθυμίζεται ότι κατά λόγο αρμοδιότητας κάθε προϊστάμενης αρχής για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί σε αυτήν, θα πρέπει οι αρμόδιοι προϊστάμενοι, σταθμίζοντας την υποχρέωση αφενός προστασίας της υγείας των υπαλλήλων, αλλά και της δημόσιας υγείας γενικότερα και αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, να προβαίνουν στο πλαίσιο της συνετής χρήσης της διακριτικής τους ευχέρειας σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για τη διασφάλισή τους τηρώντας τις ισχύουσες διατάξεις καθώς και τις παρασχεθείσες οδηγίες από την Υπηρεσία μας.
10. Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr , καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα - Οδηγίες COVID 19».
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ
Δείτε την εγκύκλιο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου