Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023

Απόψεις επί του σχεδίου τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

 


 

 

 

Πύργος 22/2/2023

 

Αριθ. Πρωτ.: 514

ΠΡΟΣ:

1.      Διεύθυνση Διοίκησης

ΚΟΙΝ.:

1.      Γραφείο Περιφερειάρχη

2.      Εκτελεστικό Γραμματέα

3.      Σύλλογο Υπαλλήλων ΠΕ Αχαΐας

4.      Σύλλογο Υπαλλήλων ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας

 

 

 

ΘΕΜΑ :

Απόψεις επί του σχεδίου τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

ΣΧΕΤ.:

α] το με αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52278/981/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης

β] το με αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52619/985/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης





 

Με το ανωτέρω [α] σχετικό διαβιβάσθηκε σχέδιο τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Ο.Ε.Υ. , με το οποίο ζητήθηκε η αποστολή της γνώμης μας μέχρι την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου (δηλαδή εντός δύο ημερών) και με το [β] σχετικό παρατάθηκε το χρονικό διάστημα έως την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023, κατόπιν αντιδράσεων εκπροσώπων μας.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν είχαν καμία απολύτως ενημέρωση, συνάντηση ή συνεργασία για το προτεινόμενο σχέδιο, η σύνταξη του οποίου κατά την άποψή μας, έγινε εν κρυπτώ, παρότι σε συνάντηση αντιπροσωπείας μελών και των τριών Συλλόγων της Περιφέρειας  με τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας, είχε ζητηθεί και είχε αρχικώς συμφωνηθεί η συνεργασία των ΔΣ για την τροποποίηση του ΟΕΥ.

 

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ Ο.Ε.Υ.

 

·           η περαιτέρω αποδυνάμωση των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας με την μεταφορά του τμήματος Προμηθειών από τη Διεύθυνση Διοικητικού Οικονομικού της ΠΕ Ηλείας στην εποπτεία της νέας Διεύθυνσης Προμηθειών στην έδρα,

·           η χωρίς αντικειμενική τεκμηρίωση δημιουργία Διεύθυνσης Κτηνιατρικής, που με δεδομένη την υποστελέχωση, ο προτεινόμενος κατακερματισμός των υπηρεσιών θέτει υπό αμφισβήτηση την ορθή λειτουργία της νέας υπηρεσίας,

·           ο αδιάκριτος περιορισμός της υπηρεσιακής εξέλιξης σε μεγάλο πλήθος συναδέλφων χωρίς την απαραίτητη αιτιολόγηση και σε σύγκρουση με την ισχύουσα νομοθεσία

·           η προσπάθεια δημιουργίας νέων θέσεων ευθύνης, όταν μέχρι σήμερα η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει προχωρήσει στις κρίσεις των υφιστάμενων προϊσταμένων.

 

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ  ΤΟΥ ΝΕΟΥ Ο.Ε.Υ.

 

1.            Απουσία μελέτης οργάνωσης Υπηρεσιών

Η διαδικασία για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. προβλέπεται στο άρθρο 241 του Ν. 3852/2010.  μεταξύ των υπολοίπων, προβλέπει ότι για την ψήφισή του από το Περιφερειακό Συμβούλιο απαιτείται πλήρη μελέτη οργάνωσης των υπηρεσιών, για την κατάρτιση της οποίας λαμβάνονται υπόψη, ιδίως, οι ασκούμενες αρμοδιότητες, οι διαθέσιμοι πόροι, η έκταση, ο πληθυσμός και οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της περιφέρειας. Από τα στοιχεία που μας έχουν προσκομισθεί δεν προκύπτει η ύπαρξη της απαιτούμενης από την νομοθεσία μελέτης, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά με ποια κριτήρια προέκυψε η ανάγκη για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. και σε ποια στοιχεία βασίσθηκε.

 

2.            Προσδιορισμός έδρας Υπηρεσιακών Μονάδων  

Το άρθρο 241 του Ν. 3852/2010 αναφέρει ότι με τον οργανισμό καθορίζονται για τις  υπηρεσιακές μονάδες « …. ο τίτλος οι αρμοδιότητες και η έδρα κάθε μονάδας».

Στο άρθρο 2 του προτεινόμενου σχεδίου Ο.Ε.Υ. αναφέρεται η διάρθρωση της Κεντρικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τα γραφεία των Αντιπεριφερειαρχών, χωρίς να ορίζεται για αυτά η έδρα. Σε αυτή την περίπτωση δημιουργούνται ζητήματα με τον ορισμό της έδρας των γραφείων των χωρικών Αντιπεριφερειαρχών και για αυτό το λόγο θα έπρεπε να αναφέρεται ότι η έδρα των γραφείων των χωρικών Αντιπεριφερειαρχών είναι η αντίστοιχη περιφερειακή ενότητα ενώ η έδρα των γραφείων των θεματικών Αντιπεριφερειαρχών είναι η έδρα της Περιφέρειας. Επισημαίνεται ότι, θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, εκτός των γραφείων που ορθώς έχουν στην έδρα της Περιφέρειας, έχουν δημιουργήσει παράλληλα γραφεία και στις Περιφερειακές Ενότητες εκλογής τους, -κατά παράβαση  των άρθρων του Ο.Ε.Υ.- τα οποία είναι και πλήρως στελεχωμένα με προσωπικό, δημιουργώντας προβληματισμό εάν τηρούνται οι διατάξεις των άρθρων 243 & 247 του Ν. 3852/2010.

Επίσης στο άρθρο 19 του προτεινόμενου σχεδίου τροποποίησης του Ο.Ε.Υ. αναφέρεται ότι η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας απαρτίζεται και από τα «Περιφερειακά Γραφεία Αγροτικής Οικονομίας Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας» γενικά και αόριστα χωρίς να προσδιορίζεται η έδρα τους όπως απαιτεί το άρθρο  241 του Ν. 3852/2010. Επειδή τα Γραφεία και Αυτοτελή Γραφεία θεωρούνται υπηρεσιακές μονάδες θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά ποια είναι αυτά καθώς και ο ορισμός της έδρας τους.

 

 

 

3.            Συγκεντρωτισμός Αρμοδιοτήτων

Διαχρονικά και  σε κάθε τροποποίηση Ο.Ε.Υ., ο σύλλογός μας επιδιώκει να διασφαλίσει τη διοικητική οντότητα των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας με την διατήρηση των αρμοδιοτήτων που ασκούν οι υπηρεσίες της. Η μέχρι τώρα εμπειρία από την λειτουργία των υπηρεσιών έχει αποδείξει ότι το μοντέλο του συγκεντρωτισμού αρμοδιοτήτων έχει αποτύχει. Έχει αποτύχει, επειδή αυξάνονται οι χρόνοι εξυπηρέτησης του πολίτη, επειδή υπάρχει διοικητική εξ’ αποστάσεως ακαμψία, επειδή υπάρχει αντικειμενική αδυναμία διαχείρισης συντονισμού και ελέγχου. Η μεταφορά των τμημάτων Προμηθειών από τις Διευθύνσεις Διοικητικού – Οικονομικού Περιφερειακών Ενοτήτων στη νέα Διεύθυνση Προμηθειών, δηλαδή η δημιουργία μιας νέας Διεύθυνσης από μεμονωμένα τμήματα άλλων Διευθύνσεων χωρίς καμία άλλη εσωτερική οργανωτική ή διοικητική αλλαγή που να δικαιολογεί την ανάγκη δημιουργίας τους, πλην της δημιουργίας νέων θέσεων ευθύνης δημιουργεί ερωτηματικά. Τα ερωτηματικά δε αυτά αυξάνονται, εαν ανατρέξουμε στους αντίστοιχους Ο.Ε.Υ. των υπόλοιπων 12 Περιφερειών, όπου διαπιστώνεται ότι καμία άλλη Περιφέρεια δεν έχει ακολουθήσει αυτό το μοντέλο, καθώς προφανώς αντιλαμβάνονται το προφανές: το μόνο που θα προκαλέσει αυτή η αλλαγή είναι αύξηση της γραφειοκρατίας, του κόστους και των καθυστερήσεων σε διαγωνιστικές διαδικασίες, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι, κατά την άποψή μας, η λειτουργία του τμήματος Προμηθειών Π.Ε. Ηλείας είναι άριστη, αναφέροντας ως ενδεικτικό παράδειγμα ότι ήδη έχουν χορηγηθεί στους δικαιούχους συναδέλφους τα μέσα ατομικής προστασίας του τρέχοντος έτους. Θεωρούμε ότι κάθε μεταβολή στη λειτουργία του θα είναι αρνητική εάν λάβουμε βέβαια υπόψη μας ότι σύμφωνα με το σχέδιο του Ο.Ε.Υ., το τμήμα Προμηθειών Π.Ε. Ηλείας θα έχει ως αρμοδιότητα «τη διενέργεια διαγωνισμών και αναθέσεων προμηθειών και υπηρεσιών, που αφορούν τις υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, και  τη μέριμνα για τη στέγαση και μεταστέγαση του οργανωτικού σχήματος των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας».

 

4.            Κατακερματισμός Υπηρεσιών - Υποστελέχωση

Βασική παράμετρος για το σχεδιασμό ενός μοντέλου διοικητικής διάρθρωσης, είναι το ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού. Κύριο χαρακτηριστικό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι η υποστελέχωση της και η οριακή λειτουργία των υπηρεσιών της από την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.

Ενδεικτικό είναι ότι στο σχέδιο πολυετούς προγραμματισμού ανθρώπινου δυναμικού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας προβλέπονται:

·                     18 προσλήψεις για το έτος 2024 με 19 αυτοδίκαιες αποχωρήσεις

·                     22 προσλήψεις για το έτος 2025 με 22 αυτοδίκαιες αποχωρήσεις

·                     16 προσλήψεις για το έτος 2026 με 16 αυτοδίκαιες αποχωρήσεις

·                     32 προσλήψεις για το έτος 2027 με 34 αυτοδίκαιες αποχωρήσεις

δεδομένα που  αποδεικνύουν την παγίωση της υποστελέχωσης των υπηρεσιών.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο  κατακερματισμός αρμοδιοτήτων σε περισσότερες οργανικές μονάδες, όταν δεν υπάρχει αντικειμενική ανάγκη αυτό να γίνει, και το μόνο κίνητρο είναι η δημιουργία νέων θέσεων ευθύνης θέτει σε συνολική αμφισβήτηση τη λειτουργία των Υπηρεσιών.

 

Περίπτωση Κτηνιατρικών Υπηρεσιών

Η διάσπαση των Δ/νσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων και η δημιουργία Διευθύνσεων Κτηνιατρικής στις Περιφερειακές Ενότητες και νέων τμημάτων κτηνιατρικής σε αυτές,  χωρίς την ύπαρξη του απαιτούμενου προσωπικού που θα διασφαλίζει τη δυνατότητα άσκησης των αρμοδιοτήτων της, απλά μπορεί να χαρακτηρισθεί ως παραλογισμός που θα θέσει υπό αμφισβήτηση τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας: τον παραγωγικό τομέα δραστηριοτήτων σχετικών με τον πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία), η προστασία και η διαχείριση του οποίου αποτελεί κοινό στόχο των προαναφερθέντων υπηρεσιών και ως εκ τούτου δεν δικαιολογείται η διάσπασή τους

Η εμπειρία έχει αποδείξει  ότι η συγκέντρωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών σε μία ενιαία υπηρεσία στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας, κατορθώνει να αντισταθμίσει την τεράστια έλλειψη προσωπικού, ενώ ταυτόχρονα ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί στον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο με ορθό τρόπο.

Επισημαίνεται επίσης, ότι πολλές αρμοδιότητες που παλαιότερα εφαρμόζονταν από τα Περιφερειακά Κτηνιατρικά Γραφεία όπως η κτηνιατρική περίθαλψη, η εφαρμογή γεωργικών προειδοποιήσεων,  δεν υπάρχουν πλέον, επίσης  ότι υπάρχει διεκπεραιώνεται από την Κεντρική Υπηρεσία με ενιαίο τρόπο. Επίσης με την προτεινόμενη τροποποίηση και με δεδομένη την υποστελέχωση θα υπάρχει ανισομερή κατανομή των χειριζόμενων αντικειμένων, μεταξύ των συναδέλφων.

Εάν ήθελε η Περιφερειακή Αρχή την καλύτερη λειτουργία των παρεχόμενων κτηνιατρικών υπηρεσιών θα μπορούσε  στην ίδια υφιστάμενη δομή να δημιουργήσει τρία τμήματα με έδρα τον Πύργο ως εξής:

1. Τμήμα Υγείας των Ζώων

2.Τμήμα Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας

3.Τμήμα Κτηνιατρικής αντίληψης ,Φαρμάκων & Εφαρμογών.

 

5.            Αντιστοίχηση υφιστάμενων κλάδων

Με το Π.Δ. 85/2022 (ΦΕΚ Α΄ 32) καθορίσθηκαν τα προσόντα διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο – Κλαδολόγιο). Σύμφωνα με αυτό, θα έπρεπε έως 17-2-2023 (σχετική εγκύκλιος ΑΔΑ: Ψ5ΧΗ46ΜΤΛ6-ΒΨΘ) να πραγματοποιηθεί με διοικητική πράξη (κανονιστική) του αρμόδιου οργάνου η αντιστοίχιση των υφισταμένων κλάδων και ειδικοτήτων του Οργανισμού. Στο άρθρο 40 του προτεινόμενου σχεδίου του Ο.Ε.Υ. αναφέρεται ο αριθμός θέσεων προσωπικού ανά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα, χωρίς να έχει προηγηθεί η διοικητική πράξη της αντιστοίχησης και χωρίς να διασφαλίζεται η ορθή αποτύπωση τους σύμφωνα με το προαναφερόμενο ΠΔ με ότι κινδύνους μπορεί αυτό να εγκυμονεί.

 

6.            Θέσεις ευθύνης

Ο νέος οργανισμός θα πρέπει να δημιουργεί συνθήκες υπηρεσιακής εξέλιξης, χωρίς αποκλεισμούς και με διαφανείς διαδικασίες. Ο γενικός κανόνας θα πρέπει να είναι ο εξής : οι κατηγορίες των υπαλλήλων που μπορούν να καταλάβουν θέση προϊσταμένου τμήματος να μπορούν να καταλάβουν και τις αντίστοιχες θέσεις ευθύνης των υπερκείμενων μονάδων, με τους περιορισμούς που προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία, εάν και εφόσον υπάρχουν.

Υπενθυμίζουμε ότι ο Ν. 4674/2020 στο άρθρο 45, τροποποιώντας το Ν. 3528/2007 και το Ν. 4369/2016, προβλέπει σαφέστατα κατάληψη των θέσεων προϊσταμένων όλων των Οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης από υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ και επιπέδου Τμήματος από υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ η ΤΕ ή ΔΕ..

Για να αντιμετωπισθούν ζητήματα ενδεχόμενων αιτήσεων ακυρότητάς, θα πρέπει να υπάρχει τεκμηρίωση – αιτιολόγηση για τις κατηγορίες και τους κλάδους που θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄ αριθ. ΔΑΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18-6-2018 εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης [ΑΔΑ: ΨΤΜΓ465ΧΘΨ-ΣΟΔ]

Με το προτεινόμενο σχέδιο του Ο.Ε.Υ. υπάρχει παραβίαση των αναφερόμενων διατάξεων, η κατανομή των θέσεων ευθύνης προσδιορίζεται από ένα αυθαίρετο ποσοστό κάλυψης χωρίς καμία λογική ή στοιχειώδης αιτιολόγηση.

 

Ενδεικτικό της αυθαίρετης λογικής με την οποία έγινε η κατανομή των θέσεων ευθύνης είναι κάτωθι:

·                    Σε όλες Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας μπορούν διαζευκτικά να προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ, ενώ σε όλες τις  υπόλοιπες Διευθύνσεις μόνο εν ελλείψει.

·                    Στη Διεύθυνση Οικονομικού – Δημοσιονομικού Ελέγχου μπορεί να προΐσταται διαζευκτικά  ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού ενώ στις Διεύθυνσεις Διοικητικού – Οικονομικού Περιφερειακών Ενοτήτων, μόνο εν ελλείψει.

·                    Στα τμήματα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφερειακών Ενοτήτων, ήτοι: Συγκοινωνιακών Έργων, Δομών Περιβάλλοντος & Εγγειοβελτιωτικών Έργων και Μελετών και Εργαστηρίων μπορεί να  προΐσταται διαζευκτικά  υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ, ενώ στα τμήματα της Διεύθυνσης Διοικητικού – Οικονομικού Περιφερειακών Ενοτήτων ήτοι: Προσωπικού, Διοικητικής Μέριμνας & Κίνησης Οχημάτων μόνο εν ελλείψει.

 

Κατά την άποψή μας η επιλογή των προϊσταμένων στο σύνολο των οργανικών μονάδων θα πρέπει να γίνεται με βάση τη συμφωνία μεταξύ των αρμοδιοτήτων της μονάδας και της ειδικότητας του υπαλλήλου για την οποία λαμβάνεται υπόψη η εκπαίδευση και τα ενδεχόμενα επαγγελματικά δικαιώματα.

 

 

7.            Υφιστάμενοι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων

Στο προτεινόμενο σχέδιο τροποποίησης του Ο.Ε.Υ. διαπιστώνεται ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου υφιστάμενοι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων δεν θα μπορούν ύστερα από την ενδεχόμενη έγκρισή του από το Περιφερειακό Συμβούλιο να παραμείνουν στις θέσεις τους. Αυτή η πιθανότητα στην προηγούμενη προσπάθεια τροποποίησης του Ο.Ε.Υ. που δεν εγκρίθηκε, είχε εξετασθεί ώστε να μην υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις.

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι στα τμήματα Φαρμάκων και Φαρμακείων – Υπηρεσιών Υγείας των Π.Ε. προβλέπεται «εν ελλείψει ΤΕ Διοικητικού Οικονομικού» όταν είναι γνωστό ότι ο υφιστάμενος προϊστάμενος του αναφερόμενου τμήματος είναι της αυτής κατηγορίας.

Προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός εάν αυτή η αυθαίρετη και χωρίς αιτιολόγηση,  κατανομή των κατηγοριών και κλάδων στις οργανικές μονάδες για τις θέσεις ευθύνης, αποτελεί ένα μηχανισμό απομάκρυνσης – αντικατάστασης  υφιστάμενων προϊσταμένων.

 

8.            Εσφαλμένη αναφορά κλάδου

Το υφιστάμενο σχέδιο οργανισμού στα άρθρα 40, 42 και 43 αναφέρει εσφαλμένα τον κλάδο «ΤΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ» αγνοώντας την παρ. 6 του άρθρου 9 του Ν. 3174/2003 (ΦΕΚ Α΄/205) που ρητά αναφέρει «Όπου στις οικείες διατάξεις προβλέπεται κλάδος ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών, αυτός μετονομάζεται σε κλάδο ΤΕ Μηχανικών.». Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο Νόμος υπερισχύει σε κάθε περίπτωση έναντι του Προεδρικού Διατάγματος περί προσοντολογίου – κλαδολογίου.

 

 

9.            Τμήματα Μελετών και Εργαστηρίων 

Η ονομασία του τμήματος και οι περιγραφόμενες αρμοδιότητες δημιουργούν σύγχυση ως προς την κατεύθυνση που θα έχει το τμήμα.

Ενώ στην αποστολή των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων σύμφωνα με το άρθρο 6,  είναι και η «…ανάθεση, επίβλεψη, έγκριση και παραλαβή μελετών και τεχνικών υπηρεσιών»  η αρμοδιότητα αυτή δεν κατανέμεται ξεκάθαρα στις υπαγόμενες οργανικές μονάδες της, αφού για τα τμήματα Συγκοινωνιακών Έργων και Δομών Περιβάλλοντος & Εγγειοβελτιωτικών Έργων, δεν προκύπτει η άσκηση της (δηλαδή η ανάθεση, επίβλεψη, έγκριση και παραλαβή μελετών και τεχνικών υπηρεσιών), στο Τμήμα Μελετών & Εργαστηρίων πλην του τίτλου δεν υπάρχει καμία αναφορά.

Θεωρούμε ότι η μετονομασία σε τμήμα Ελέγχου Ποιότητας & Τεχνικών Προδιαγραφών είναι πιο δόκιμη, με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να διασφαλισθεί η δυνατότητα άσκησης των αρμοδιοτήτων του με την τοποθέτηση επιστημονικού προσωπικού ώστε να είναι εφικτός ο έλεγχος τήρησης εφαρμογής των προδιαγραφών και κανονισμών στην κατασκευή Δημοσίων Έργων.

Επισημαίνεται επίσης, ότι η αρμοδιότητα  της «τήρησης αρχείου απαλλοτριώσεων, για την υλοποίηση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων και τη χορήγηση ορίων απαλλοτριώσεων» δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την αναφερόμενη οργανική μονάδα.

 

10.  Θέσεις Προσωπικού

Σύμφωνα με το άρθρο 241 του Ν.3852/2010 με τον οργανισμό καθορίζονται οι θέσεις του μονίμου προσωπικού κατά κατηγορίες, κλάδους και ειδικότητες και οι θέσεις του ειδικού επιστημονικού - τεχνικού - βοηθητικού προσωπικού, που μπορεί να προσλαμβάνεται με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου. Επισημαίνουμε για ακόμα μια φορά ότι οι θέσεις προσωπικού θα πρέπει να είναι κατανεμημένες ανά οργανική μονάδα με τις προβλεπόμενες κατηγορίες και κλάδους καθώς και τον αριθμό αυτών.

 

 

            Με το προτεινόμενο σχέδιο για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ. δεν γίνεται προσπάθεια να επιλυθούν διαπιστωμένα προβλήματα του υφιστάμενου οργανισμού, υπάρχει επιφανειακή προσέγγιση των ασκούμενων αρμοδιοτήτων, δεν υπάρχει αιτιολόγηση για τις ειδικότητες και τους κλάδους που δύναται να κατέχουν θέσεις ευθύνης αλλά αδιακρίτως αποκλεισμός συγκεκριμένων κλάδων, τα κίνητρα των οργανωτικών αλλαγών δεν είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά η δημιουργία νέων θέσεων ευθύνης, δεν προσδιορίζονται οι θέσεις προσωπικού ανά υπηρεσιακή μονάδα ή τουλάχιστον ανά Περιφερειακή Ενότητα, επεκτείνεται η μεταφορά αρμοδιοτήτων από την Περιφερειακή Ενότητα στην Έδρα, δημιουργεί ζητήματα σε ήδη τοποθετημένους προϊσταμένους, δεν λαμβάνει υπόψη του την υποστελέχωση των Υπηρεσιών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πρόταση τροποποίησης του Οργανισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, όπως μας παρουσιάστηκε.

 

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

 

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας

 

Θεόδωρος Τσίπας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: