Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ & ΗΛΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΕΥ

 

 

ΕΝΩΠΙΟΝ

Του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου

 

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

(Άρθρο 227 παρ. 1α του Ν. 3852/2010, όπως αυτό έχει αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου 118 του Ν. 4555/2018)

 

A.    Του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας  που εδρεύει στην Πάτρα, ταχυδρομική διεύθυνση:Πανεπιστημίου 254 κτίριο Β, 26443, Πάτρα,email: sypea@pde.gov.gr, και

 

B.    Του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας που εδρεύει στον Πύργο, ταχυδρομική διεύθυνση: Διοικητήριο, Μανωλοπούλου 47, Πύργος Ηλείας, 27131, email: sypeilias@gmail.com,

 

ΚΑΤΑ

1)    Του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου-ΟΤΑ Β’ βαθμού με την επωνυμία «ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ», που εδρεύει στην Πάτρα και εκπροσωπείται νόμιμα,

 

2)    Της υπ’ αριθμ. 28/2023 (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28)Απόφασης του  Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας (Συνημμένο 1)

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ :   

1)    Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.), Λ. Συγγρού 80-88, 7ος όροφος, Αθήνα

 

2)    Εθνική Αρχή Διαφάνειας, Λ. Συγγρού 60  -  Αθήνα - Τ.Κ.: 11742 

 

 

Το Περιφερειακό Συμβούλιο  Δυτικής Ελλάδας με τηνανωτέρωμνημονευθείσααπόφασή τουαποφάσισε κατά πλειοψηφία,στην 7η Τακτική Συνεδρίασή του που έλαβε χώρα την 9η Μαρτίου 2023,την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Τηνανωτέρω Απόφασηπροσβάλλουμε δια της παρούσας Ειδικής Διοικητικής Προσφυγής ως νόμω και ουσία αβάσιμη και ζητούμε την ακύρωσή της για τους κάτωθι νόμω και ουσία βάσιμους λόγους. Ειδικότερα:

 

 

Α) ΙΣΤΟΡΙΚΟ

 

1)    Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52278/981/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε. (Συνημμένο 2) ζητήθηκαν οι απόψεις των Συλλόγων Υπαλλήλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας επί του συνημμένου σχεδίου τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με καταληκτική ημερομηνία αποστολής των απόψεων την 17η Φεβρουαρίου 2023.

2)  Μετο υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52619/985/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε. (Συνημμένο 3) παρατάθηκε το χρονικό διάστημα για την αποστολή της γνώμης επί του σχεδίου τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας εκ μέρους των Συλλόγων των Υπαλλήλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μέχρι την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023.

3)    Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. 60/22-2-2023 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας (Συνημμένο 4) απεστάλη η γνωμοδότησή του επί του σχεδίου τροποποίησης του Ο.Ε.Υ. της Π.Δ.Ε. σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 241 του Ν. 3852/2010 (Α΄ 87).

4)  Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. 514/22-2-2023 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας (Συνημμένο 5)απεστάλησαν οι απόψεις του Συλλόγου επί του σχεδίου τροποποίησης του Ο.Ε.Υ. της Π.Δ.Ε.

5)    Με την υπ’ αριθ.πρωτ. ΠΔΕ/ΓΠΠΣ/71312/131/3-3-2023 πρόσκλησητης Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Π.Δ.Ε. (Συνημμένο 6) εκλήθη το ΠεριφερειακόΣυμβούλιο σε συνεδρίαση στις 9 Μαρτίου 2023, ημέρα Πέμπτη. Το 6ο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης της προαναφερομένης συνεδρίασης αφορούσε την «Έγκριση τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» με εισηγητή τον Αντιπεριφερειάρχη Συντονισμού, Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Παπαδόπουλο Παναγιώτη.

6)    Με το υπ΄ αριθ.πρωτ.ΠΔΕ/ΔΔ/71306/1344/9-3-2023 (ορθή επανάληψη)έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε. (Συνημμένο 7) απεστάλη στο Γραφείο της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίουη εισήγηση με θέμα «Τροποποίηση Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας»(και ακολούθως κοινοποιήθηκεστα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου).

7)    Με την προσβαλλόμενη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (υπ’ αριθμ. 28/2023) εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η απόφαση 28/2023 (Συνημμένο 1) αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στο διαύγεια (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28) στις 27-3-2023.

8)    Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. 520/27-3-2023 έγγραφό του ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας(Συνημμένο 8) αιτήθηκεαπό την Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας την παροχή στοιχείων σχετικών με την προσβαλλόμενη απόφαση (βλ. σημείο Γ της παρούσας προσφυγής).

9)    Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΓΠΠΣ/97266/173/28-3-2023 έγγραφο της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου (Συνημμένο 9) διατυπώνονται οι απόψεις της επί του προαναφερόμενου εγγράφου του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας.

 
Β)ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ
 

Το άρθρο 227 του ν. 3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 118 του Ν.  4555/2018 αναφέρει:

«1. Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’ αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών.

----------------

4. Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την υπερψήφισαν. Δικαίωμα έχουν ομοίως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου ή δεύτερου βαθμού, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν σύμφωνα με το καταστατικό τους περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και εν γένει κοινωνικούς σκοπούς.»

 

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας αποτελεί πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη του τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐαςτης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με το καταστατικό του όπως αυτό  έχει καταχωρηθεί στο γενικό βιβλίο σωματείων περιφέρειας Πρωτοδικείου Πατρών με αύξοντα αριθμό 12750/12-11-2006 και τροποποιηθεί με την υπ.  αριθ. 413/2012 απόφαση του μονομελούς Πρωτοδικείου Πάτρας.

 

Για την υποβολή της προσφυγής υπάρχει σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου (Συνημμένο 10).

 

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας αποτελεί πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση με μέλη του τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με το καταστατικό του όπως αυτό  έχει καταχωρηθεί στο γενικό βιβλίο σωματείων περιφέρειας Πρωτοδικείου Ηλείας  με αύξοντα αριθμό 11/1998 και τροποποιηθεί με την υπ.  Αριθ. 470/2012 απόφαση του μονομελούς Πρωτοδικείου Ηλείας

 

Για την υποβολή της προσφυγής υπάρχει σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου (Συνημμένο 11).

 

Η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε στις 23-3-2023 και η υποβολή της προσφυγής μας είναι εμπρόθεσμη.

 

Γ) ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ

 

1.    ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

 

Α. Επί της διαδικασίας

 

Με την αριθ. 42071/6-7-2020 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών [ΑΔΑ:Ω72Θ46ΜΤΛ6-Β6Ι] εγκρίθηκε ο πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου(Συνημμένο 12). Σύμφωνα με το άρθρο 18 «Ο πρόεδρος θέτει σε ψηφοφορία κάθε πρόταση, όπως διαμορφώνεται μετά τις τροπολογίες που έχει κάνει δεκτές ο εισηγητής και η πρόταση ψηφίζεται μια φορά και στο σύνολο της».

 

Στη σελίδα 83 της προσβαλλόμενης απόφασης αναφέρεται ορθώς ότι: «Ο κ. Τσίπας Θεόδωρος, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μηχανικών Τεχνολογικού Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Δημοσίων Υπαλλήλων (Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ.), ο οποίος ζήτησε και έλαβε το λόγο στην συζήτηση, επεσήμανε την ανάγκη διόρθωσης της ονομασίας του κλάδου ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών σε ΤΕ Μηχανικών στο σύνολο του κειμένου του Ο.Ε.Υ.,σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 5027/2023 (ΦΕΚ 48 Α ́)». Στην ίδια σελίδα της προσβαλλόμενης απόφασης αναφέρεται επίσης ότι:«Το Περιφερειακό Συμβούλιο αφού άκουσε τον εισηγητή, ο οποίος αποδέχτηκε την ως άνω επισήμανση του Γενικού Γραμματέα της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ….,».

 

Από την δια ζώσης παρουσία μας, δεν έγινε αντιληπτό ότι ο εισηγητής του θέματος, Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού, Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Π.Δ.Ε., κ. Παπαδόπουλος Παναγιώτης (εφεξής εισηγητής), έκανε αποδεκτή την πρόταση του Γενικού Γραμματέα της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υκαι διαμόρφωσε την αρχική του εισήγηση βάσει αυτής της αποδοχής. Τουναντίον, όλοι οι παρευρισκόμενοι στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εκπρόσωποι των Συλλόγων αντιληφθήκαμε ότι η πρόταση του Γενικού Γραμματέα της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ δεν είχε γίνει αποδεκτή και το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την τροποποίηση του Οργανισμού όπως είχε αποσταλεί στα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου με το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/71306/1344/9-3-2023 (ορθή επανάληψη) έγγραφο. Προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν η αντίληψη μας όσον αφορά την μη αποδοχή της πρότασης του Γενικού Γραμματέα της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ από τον εισηγητή του θέματος ήταν ορθή ή όχι, ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας με το υπ΄ αριθ. πρωτ. 520/27-3-2023 έγγραφό του (Συνημμένο 8) ζήτησε από την Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου να του χορηγηθούν τα απομαγνητοφωνημένα ήαπομαγνητοσκοπημένακαι σε κάθε περίπτωση το αρχείο της μαγνητοφώνησης ή το αρχείο μαγνητοσκόπησης, από τα οποία να προκύπτει η αποδοχή από τον εισηγητή του θέματος της αναφοράς του Γενικού Γραμματέα της ΠΟ.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ.

 

Οι αμφιβολίες μας, όσον αφορά την αποδοχή  της αναφοράς του Γενικού Γραμματέα της ΠΟ.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. από τον εισηγητή του θέματος, επιτείνονται από το γεγονός ότι στο υπ’ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/83723/1543/15-03-2023 έγγραφο της Δ/νσης Διοίκησης της Π.Δ.Ε. – Τμήμα Οργάνωσης και Αξιοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού (Συνημμένο 13)που υπογράφει ο Αντιπεριφερειάρχης Συντονισμού, Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Π.Δ.Ε. κ. Παπαδόπουλος Παναγιώτης αναφέρεται ότι: «Σε συνέχεια της 7ης/2023 τακτικής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε στις 09 Μαρτίου 2023 κατά την οποία συζητήθηκε και εγκρίθηκε η  τροποποίηση του Οργανισμού  Εσωτερικής  Υπηρεσίας  της  Περιφέρειας  Δυτικής  Ελλάδας,  σας διαβιβάζουμε το τελικό κείμενο προς δημοσίευση όπως αυτό διαμορφώθηκε κατά τη συζήτηση και ψήφιση στην εν λόγω συνεδρίαση.

Ειδικότερα,  σε  σχέση  με  την  ως  άνω  σχετική  εισήγηση  του  Αντιπεριφερειάρχη Συντονισμού,  Διοίκησης  &  Ηλεκτρονικής  Διακυβέρνησης  η  αλλαγή  που  εγκρίθηκε  από  το Περιφερειακό  Συμβούλιο  αφορά  στην  διόρθωση  της  ονομασίας  του  κλάδου  ΤΕ  Τεχνολογικών Εφαρμογών  σε  ΤΕ  Μηχανικών  στο  σύνολο  του  κειμένου  του  ΟΕΥ,  κατά   τις  διατάξεις  της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 5027/2023 (ΦΕΚ 48 Α΄) «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο  τομέα  -  Ρυθμίσεις  Γενικής  Γραμματείας  Ανθρωπίνου  Δυναμικού  Δημοσίου  Τομέα  - Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» σύμφωνα με την οποία «2. Όπου στις κείμενες διατάξεις προβλέπεται κλάδος ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών, αυτός μετονομάζεται σε κλάδο ΤΕ Μηχανικών».

 

Όλως περιέργως το ανωτέρω αναφερόμενο έγγραφο [υπ’ αρ. ΠΔΕ/ΔΔ/83723/1543/15-03-2023έγγραφο της Δ/νσης Διοίκησης της Π.Δ.Ε.(Συνημμένο 13)],χρονολογικά μεταγενέστερο της 7ης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, που έλαβε χώρα την 9η Μαρτίου 2023, μνημονεύεται στην σελίδα 84 του ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ 7 -7ΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ (ΜΙΚΤΗ) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28)(Συνημμένο 1).Επισημαίνεται ότι το έγγραφο αυτό απεστάλη στον Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας μαζί με την απάντηση της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου [υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΓΠΠΣ/97266/173/28-3-2023 έγγραφο της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου (Συνημμένο 9)]στο υπ’ αριθ. πρωτ. 520/27-3-2023 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας (Συνημμένο 8), με το οποίο, όπως προαναφέρθηκε, ζητούνταν στοιχεία σχετικά με την τηρηθείσα διαδικασία λήψης/έκδοσης της απόφασης. Στο προαναφερόμενο απαντητικό της έγγραφο προς τον Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, η Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου:

1.    μνημονεύει το άρθρο 18 του Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίαςτο οποίο στην 6η παράγραφό του ορίζει:

 «6. Ο εισηγητής ενός θέματος έχει δικαίωμα να κάνει δεκτές τροπολογίες που εισηγούνται μέλη τουπεριφερειακού συμβουλίου. Ο πρόεδρος θέτει σε ψηφοφορία κάθε πρόταση, όπως διαμορφώνεται μετά τις τροπολογίες που έχει κάνει δεκτές ο εισηγητής και η πρόταση ψηφίζεται μια φορά και στο σύνολο της.»,

αλλά δεν επιβεβαιώνει ότι ο εισηγητής του θέματος αποδέχθηκε την επισήμανση του Γενικού Γραμματέα της ΠΟ.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. για την ανάγκη διόρθωσης της ονομασίας του κλάδου ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών σε ΤΕ Μηχανικών και έθεσε σε ψηφοφορία την εισήγησή του διαμορφωμένη βάσει αυτής της αποδοχής,  όπως είχε υποχρέωση από την παρατεθείσα ανωτέρω παρ.6 του άρθρου 18 του Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου, αλλά αναφέρει ότι:

«κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης υπήρξε ακριβής διατύπωση της διάταξης, η οποία συζητήθηκε τόσο από τον εισηγητή όσο και από τις λοιπές παρατάξεις» γεγονός που δεν αμφισβητείται καθώς, βάσει όσων ενθυμούμαστε οι παρευρισκόμενοι εκπρόσωποι Συλλόγων διά ζώσης/τηλεδιάσκεψης στην συνεδρίαση, υπήρξε ένας αρχικός προβληματισμός από τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου για την ισχύ της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του νόμου 5027/2023 (ΦΕΚ48 Α ́), στον οποίο όμως δεν δόθηκε συνέχεια.

2.    δεν αναφέρεται στο αίτηματου Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε.Ηλείας για τη χορήγηση του αρχείου μαγνητοφώνησης ή μαγνητοσκόπησης της συζήτησης του Περιφερειακού Συμβουλίου για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ., αρνούμενη επί της ουσίας να το χορηγήσει, (όταν σε άλλες Περιφέρειες αυτό το υλικό είναι ελεύθερα προσβάσιμο από όλους), κατά παράβαση της παρ. 7 του 19ου άρθρου του Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου που ρητά αναφέρει:

«7. Όποιος έχει ειδικό έννομο συμφέρον μπορεί να ζητήσει, εγγράφως, κυρωμένα αντίγραφα συγκεκριμένων πρακτικών και αποφάσεων ή να λάβει πλήρη γνώση αυτών στην περίπτωση που είναι δυσχερής η έκδοση αντιγράφων.».

Η επίκληση δε εκ μέρους της Πρόεδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου του συμβατικού όρου (σημείο Α.3 των Τεχνικών Προδιαγραφών) της με ΑΔΑΜ: 22SYMV011477832 2022-10-24 σύμβασης που ορίζει ότι ο οικονομικός φορέας της μαγνητοφώνησης – απομαγνητοφώνησης των συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου υποχρεούται να παραδίδει αυτά σε ηλεκτρονική μορφή εντός 15 εργάσιμων ημερών (επισημαίνεται ότι το δεκαπενθήμερο είχε παρέλθει από την 25η Μαρτίου 2023) και της επακόλουθης  επικύρωσή τους σε συνεδρίαση του οργάνου, δεν αναιρεί την ουσιαστική άρνηση της παράδοσης των αιτηθέντων στοιχείων παρά την εκφρασμένη, εγγράφως στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 520/27-3-2023έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Ηλείας (Συνημμένο 8), δήλωση για την ανάγκη λήψης αυτών των στοιχείων για την άσκηση της παρούσας Ειδικής Διοικητικής Προσφυγής.

3.    δεν αιτιολογεί πως στα πρακτικά μιας συνεδρίασης του κορυφαίου Συλλογικού Οργάνου της Περιφέρειας, του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε την 9η Μαρτίου 2023  μνημονεύεται έγγραφο που εκδόθηκε μεταγενέστερα, ήτοι έξι (6) ημέρες αργότερα, την 15η Μαρτίου 2023, ούτε την ανάγκη επισήμανσης εκ μέρους του Αντιπεριφερειάρχη Συντονισμού, Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Π.Δ.Ε. κ. Παπαδόπουλου Παναγιώτη, εισηγητή της τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας,προς το Γραφείο Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου ότι εγκρίθηκε, από το Περιφερειακό Συμβούλιο, η διόρθωση στον Ο.Ε.Υ. της ονομασίας του κλάδου ΤΕ Τεχνολογικών Εφαρμογών σε ΤΕ Μηχανικών.

 

Β. ΕΠΙ ΤΟΥ ΕΓΚΡΙΘΕΝΤΟΣ Ο.Ε.Υ. ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ 28/2023 ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

 

Β.1. ΕΔΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΩΝ.

Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου241 του Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει,«τα οικεία Περιφερειακά Συμβούλια καταρτίζουν τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) των Περιφερειών.Με τον Οργανισμό καθορίζονται:

α) οι υπηρεσιακές τους μονάδες,

β) η διάρθρωση των υπηρεσιακών μονάδων (Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, αυτοτελείς Διευθύνσεις, Τμήματα, αυτοτελή Τμήματα, Γραφεία και αυτοτελή Γραφεία),

γ) ο τίτλος, οι αρμοδιότητες και η έδρα κάθε μονάδας.»

 

Στο άρθρο 2 (σελ. 86)  του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ.(Συνημμένο 1) της προσβαλλόμενης απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου αναφέρεται η διάρθρωση των Υπηρεσιών. Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας διαρθρώνονται σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, με τις περιφερειακές υπηρεσίες να οργανώνονται στο πλαίσιο της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και να υπάγονται σε οργανική μονάδα της Κεντρικής Υπηρεσίας.

 

Στην  Κεντρική Υπηρεσία,μεταξύ των άλλων, υπάγονται και ως υπηρεσιακές μονάδες τα γραφεία των Αντιπεριφερειαρχών(Χωρικών και Θεματικών),χωρίς να προσδιορίζεται η έδρα τους, όπως απαιτεί η προαναφερόμενη διάταξη νόμου. Η γενική ερμηνεία ότι τα γραφεία των Αντιπεριφερειαρχώνως υπαγόμενες οργανικές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας έχουν ως έδρα την έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ήτοι την Πάτρα, δεν δύναται να εφαρμοστεί καθόσον οι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες Ηλείας & Αιτωλοακαρνανίας, έχουν εν τοις πράγμασιως έδρα την έδρα της αντίστοιχης Περιφερειακής Ενότητας.

 

Β.2ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΙΑΣ.

Στο άρθρο 17 (σελ. 140-141) του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ. της προσβαλλόμενης απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας αναφέρεται ότι η διάρθρωση της οργανικής μονάδας«Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας» είναι:

«1. Τμήμα Ποιοτικού, ΦυτοϋγειονομικούΕλέγχου και Φυτοπροστασίας Περιφερειακής
Ενότητας Ηλείας, με έδρα τον Πύργο.

2. Τμήμα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής και Υλοποίησης Δράσεων του ΠΑΑ Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, με έδρα τον Πύργο.

3. Τμήμα Πολιτικής Γης Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, με έδρα τον Πύργο.

4. Τμήμα Εγγείων Βελτιώσεων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, με έδρα τον Πύργο.

5. Τμήμα Αλιείας Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, με έδρα τον Πύργο.

6. Περιφερειακά Γραφεία Αγροτικής Οικονομίας Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας.

7.Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης.»

 

Στην σελ. 148 του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ. αναφέρεται ότι «Τα Περιφερειακά Γραφεία Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας ασκούν τις αρμοδιότητες, σε τοπικό επίπεδο εντός της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, του ποιοτικού και φυτοϋγειονομικού ελέγχου και φυτοπροστασίας, φυτικής και ζωικής παραγωγής, υπαγόμενα διοικητικά στο Τμήμα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής και Υλοποίησης Δράσεων του ΠΑΑ.». Ουδεμία άλλη πληροφορία παρέχει ο τροποποιημένος Ο.Ε.Υ. επί αυτών των Γραφείων, με αποτέλεσμα οι εν λόγω οργανικές μονάδες να μην προσδιορίζονται μεμονωμένα,  αλλά να παρουσιάζονται ως ένα σύνολο υπηρεσιακών μονάδων αγνώστου αριθμού και αγνώστουέδρας, αλλά και χωρικής αρμοδιότητας. Η λέξη «Περιφερειακά» προσδιορίζει αποκλειστικά και μόνο το ότι τα εν λόγω Γραφεία δεν θα έχουν ως έδρα τους την έδρα της υπηρεσίας στην οποία υπάγονται. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 241 του Ν. 3852/2010 επιτάσσει για κάθε οργανική μονάδα τον προσδιορισμό του τίτλου,της έδρας και των αρμοδιοτήτων, η μη αναφορά αυτών για τα εν λόγω Περιφερειακά Γραφεία συνιστά ουσιαστική παράβαση του εν λόγω άρθρου.

 

Β.3. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΟΜΗΣΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ:

O τροποποιημένος Ο.Ε.Υ. δεν προβλέπει την σύσταση Διεύθυνσης Ελέγχου Δόμησης – Περιφερειακό Παρατηρητήριο στην έδρα της Περιφέρειας, ούτε την σύσταση Τμημάτων Ελέγχου Δόμησης – Τοπικό Παρατηρητήριο σε κάθε περιφερειακή ενότητα, κατά παράβαση του Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ Α' 167/3-11-2017), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, που ορίζει:

«Άρθρο 2.Περιφερειακές Διευθύνσεις Ελέγχου Δόμησης Περιφερειακά Παρατηρητήριακαι Τμήματα Ελέγχου Δόμησης Τοπικά Παρατηρητήρια

1. Στην έδρα κάθε Περιφέρειας συνιστάται ως όργανο της Περιφέρειας, Περιφερειακή Διεύθυνση «Ελέγχου Δόμησης Περιφερειακά Παρατηρητήρια», σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), με κατά τόπον αρμοδιότητα αυτή της οικείας Περιφέρειας…..

2. Στην έδρα κάθε Περιφερειακής Ενότητας συνιστάται ως όργανο της Περιφέρειας Τμήμα «Ελέγχου Δόμησης Τοπικά Παρατηρητήρια», με κατά τόπον αρμοδιότητα αυτή της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, τα οποία υπάγονται ως υπηρεσίες στην αντίστοιχη Περιφερειακή Διεύθυνση «Ελέγχου Δόμησης Περιφερειακά Παρατηρητήρια».»

Τα ανωτέρω παρατιθέμενα καταστούν σαφές ότι δεν εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας η σύσταση των προαναφερόμενων οργανικών μονάδων. Η δέσμια αυτή αρμοδιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είχε επισημανθεί με το υπ’ αριθμ. πρωτ.  60 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Αχαΐας, στο οποίο εξέφραζε τις απόψεις του επί του προτεινόμενου Ο.Ε.Υ., αναφέροντας μάλιστα την συμμόρφωση της Περιφέρεια Κρήτης σε όσα επιτάσσει ο Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ Α' 167/3-11-2017)με το νέο της Οργανισμό Εσωτερικής Λειτουργίας (ΦΕΚ 762 Β’, 26-2-2021).

 

Β.4 ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ:

O τροποποιημένος Ο.Ε.Υ. συστήνει 3 νέες Διευθύνσεις Κτηνιατρικής, και ειδικότερα την Διεύθυνση Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και τις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας με κατά τόπον αρμοδιότητες στις αντίστοιχες περιφερειακές ενότητες. Στην Διεύθυνση Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, πέραν τις κατά τόπον αρμοδιότητες στην Π.Ε. Αχαΐας, παρέχονται αρμοδιότητες  σε όλη την χωρική επικράτεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ήτοι ο τροποποιημένος Ο.Ε.Υ.,παραγνωρίζοντας το ότι οι τρεις νέες αυτές διευθύνσεις συστήνονται ως οργανικές μονάδες ίδιου επιπέδου, παρέχει στην Διεύθυνση Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδα, την δυνατότητα να δίνει εντολές ή/και να ελέγχει/εποπτεύει τις δύο άλλες Διευθύνσεις Κτηνιατρικής, που αποτελούν, όπως προαναφέρθηκε, οργανικές μονάδες ίδιου αντικειμένου και  ιεραρχικού επιπέδου. Προς επίρρωση των ισχυρισμών μας παραπέμπουμε στην σελίδα 135 του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ. όπου αναφέρεται:

«Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ανάγονται ιδίως:

i. στην επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργείων και εφαρμογή των εθνικών και κοινοτικών πολιτικών στα θέματα αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις οδηγίες τους.

ii. στον συντονισμό, προγραμματισμό, κατάστρωση ετήσιων χρονοδιαγραμμάτων δράσεων και τον απολογισμό δραστηριοτήτων όλων των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας.

iii. …..»

 

Τις ως άνω αρμοδιότητες δεν δύνανται να επιτελούν ανεξάρτητα οι 2 νέες Διευθύνσεις Κτηνιατρικής Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας, στις οποίες ο τροποποιημένος Ο.Ε.Υ. αναγνωρίζει ως αρμοδιότητες (βλ. σελ. 148):

«i. την επικοινωνία και συνεργασία με την Διεύθυνση Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

ii. την οργάνωση, το συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας των Τμημάτων Κτηνιατρικής και των Κτηνιατρικών Γραφείων της περιοχής αρμοδιότητας τους.

iii. τη μέριμνα για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου, την εξασφάλιση της υγείας των ζώων, τη λήψη αποφάσεων για ασθένειες ζώων που μπορεί να έχουν επιδημικό χαρακτήρα και τη λήψη μέτρων για την προστασία της Δημόσιας Υγείας σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας.

iv. το σχεδιασμό, την οργάνωση και την εφαρμογή σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας των προγραμμάτων υγείας και ευζωίας των ζώων.»

Τα ανωτέρω καθιστούν σαφές το ότι οι Διευθύνσεις Κτηνιατρικής, σύμφωνα με τον τροποποιημένο Ο.Ε.Υ., διαρθρώνονται, παρά την ονομασία τους, ως υποκείμενες μονάδες της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδαςκατά παράβαση του διοικητικού δικαίου. Όπως ρητά αναφέρει το Υπουργείο Εσωτερικών (βλ. https://www.ypes.gr/cat-faqs/efarmogi-ton-diataxeon-ton-arthron-203-207-toy-n-4555-2018-a-133/), αναφερόμενο στην εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 203-207 του ν. 4555/2018 (Α' 133), «Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις όπου, στη Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού υπόκεινται περισσότερα του ενός Τμημάτων οικονομικού αντικειμένου, λ.χ. Λογιστήριο, Τμήμα Εσόδων κλπ, καθίσταται σαφές ότι ο Προϊστάμενος της υφιστάμενης μονάδας, αυτός του Λογιστηρίου, δεν θα μπορούσε διοικητικά να δίνει εντολές ή/και να ελέγχει/εποπτεύει άλλον Προϊστάμενο Τμήματος, επίσης οικονομικού αντικειμένου και ίδιου ιεραρχικού επιπέδου, όπως ενδεικτικά προαναφέραμε του Τμήματος Εσόδων.»

 

Β.5 ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ:

Τα ανωτέρω αναφερόμενα όσον αφορά τις παρεχόμενες, από τον τροποποιημένο Ο.Ε.Υ., αρμοδιότητες για τις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής ισχύουν και για την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Ειδικότερα, κατά παράβαση του Διοικητικού Δικαίου, ο τροποποιημένοςΟ.Ε.Υ. (σελ. 95-96) αναγράφει ως αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων την συνεργασία με τα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία για την εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, την παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων στις αντίστοιχες Διευθύνσεις των Περιφερειακών Ενοτήτων για την εκτέλεση της αποστολής τους, παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι Διευθύνσεις Τεχνικών Έργωντων Περιφερειακών Ενοτήτων ως ανεξάρτητες και αυτόνομες μονάδες του ΟΕΥ δεν λαμβάνουν«εν τοις πράγμασι» οδηγίες και κατευθύνσεις από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων.

 

Β.6 ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ:

Ο προτεινόμενος Ο.Ε.Υ συστήνει Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου (σελ. 178), χωρίς να παραπέμπει στον Ν. 4795/2021, αν και οι αρμοδιότητες που παρέχονται στον Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου είναι σύμφωνες με όσα ορίζει ο προαναφερόμενος Νόμος.

 

Στην σελίδα 199 του τροποποιημένου Ο.Ε.Υ. αναφέρεται «Στο Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου προΐσταται υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων και εν ελλείψει ΤΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων», κατά παράβαση του άρθρου 9 του Ν. 4795/2021 που αναφέρει στην παρ. 8ότι: «α) η στελέχωση της Μονάδας αυτής Εσωτερικού Ελέγχου στελεχώνεται από υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή κατά περίπτωση και από ένστολο προσωπικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό (στο εξής: εσωτερικοί ελεγκτές) και ΔΕ για τη γραμματειακή υποστήριξη της υπηρεσίας, κατόπιν συνεκτίμησης της ελεγκτικής προϋπηρεσίας στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, καθώς και τυχόν διαπιστεύσεων ή πιστοποιήσεών τους, συναφών με τον εσωτερικό έλεγχο», και ο οποίοςΝ. 4795/2021 ως ειδικότερος κανόνας δικαίου (“Lexspecialisderogatlegigenerali”ΣτΕΟλ 1166/1951, ΣτΕ 2224/2009) κατισχύει των γενικότερων κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν θέματα στελέχωσης υπηρεσιών Ο.Τ.Α. β’ βαθμού,αλλά και κατά παράβαση του  διατάξεων των παρ. 1-3 του άρθρου 84 του Υπαλληλικού Κώδικα (Υ.Κ., N. 3528/2007), όπως ισχύει,που ορίζουν ότι: «3. Ως προϊστάμενοι Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι ΠΕ ή TE ή ΔΕ εφόσον: ……[βλ. Αριθ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18 Ιουνίου 2018 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Συνημμένο 14)]. Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει

 

Επιπροσθέτως, οι διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 54 του Ν.4178/2013 (Α’ 174), όπως ισχύει, ορίζουν τα εξής: «1. Η οργάνωση και λειτουργία των υπουργείων, των αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών, των αποκεντρωμένων διοικήσεων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου καθορίζεται με τους Οργανισμούς των φορέων αυτών, οι οποίοι καταρτίζονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται …. 2. Με τους Οργανισμούς των φορέων της παραγράφου 1 καθορίζονται: α) … β) … γ) … δ) Η γενική περιγραφή καθηκόντων κάθε θέσης ευθύνης, οι κλάδοι από τους οποίους θα προέρχονται οι Προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων, καθώς και τυχόν πρόσθετα ειδικά προσόντα που απαιτούνται για την πλήρωση κάθε θέσης ευθύνης».Όπως προαναφέρθηκε ο τροποποιημένος Ο.Ε.Υ. ορίζει ότι στο Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου προΐσταται υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων και εν ελλείψει ΤΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων», ήτοι δεν απαιτεί κανένα πρόσθετο ειδικό προσόν. Αυτό όμως συνιστά παράβαση της παρ. 8 του άρθρου 9 του Ν. 4795/2021 που ρητά ορίζει «β) ότιοι Προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου που ασκούν καθήκοντα εσωτερικού ελεγκτή, υποχρεούνται, εντός δώδεκα (12) μηνών από την έναρξη του ειδικού προγράμματος της παρ. 10 ή από την τοποθέτησή τους στη Μονάδα, να λάβουν το Πιστοποιητικό Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή της παρ. 10, εκτός αν διαθέτουν ήδη διαπίστευση ή πιστοποίηση συναφή με τον εσωτερικό έλεγχο. Σε περίπτωση της μη εκπλήρωσης της ανωτέρω υποχρέωσης αίρεται η τοποθέτησή τους στη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου.», παράβαση η οποία δεν θα είχε συντελεστεί εάν υπήρχε η στοιχειώδης αναφορά στοντροποποιημένο Ο.Ε.Υ. του Ν. 4795/2021.

 

Επειδή με την προσβαλλόμενη υπ’ αριθμ. 28/2023 (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28) απόφαση του  Περιφερειακού Συμβουλίου  Δυτικής Ελλάδας που αφορά την έγκριση  τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας:

·         Υπάρχουν υπηρεσιακές μονάδες για τις οποίες δεν αναφέρεται η ονομασία τους, η έδρα τους, η χωρική τους αρμοδιότητα κατά παράβαση του άρθρου 241 του Ν. 3852/2010

·         Κατά παράβαση του διοικητικού δικαίου οργανικές μονάδες, ήτοι η Διεύθυνση Κτηνιατρικής και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων δύναται να δίνουν εντολές ή/και να ελέγχουν/εποπτεύουνοργανικές μονάδες ίδιου επιπέδου και αντικειμένου.

·         Κατά παράβαση του Ν. 4495/2017 (ΦΕΚ Α' 167/3-11-2017) δεν συστήνεται η Διεύθυνση Ελέγχου Δόμησης και τα Περιφερειακά Παρατηρητήρια.

·         Η σύσταση του αυτοτελούςΤμήματοςΕσωτερικούΕλέγχου δεν είναι σύννομη με τον του Ν.4178/2013.

·         Δεν ακολουθήθηκε κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας η διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 18 της με αριθ. πρωτ. 42071/6-7-2020 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα«Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου» [ΑΔΑ:Ω72Θ46ΜΤΛ6-Β6Ι]

·         Έχει εμφιλοχωρήσει  στο Απόσπασμα Πρακτικού 7 της 7ηςΤακτικής Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28), έγγραφο εκδοθέν στις 15-3-2023, ήτοι μεταγενέστερο της από 9-3-2023 συνεδρίασης. Με το έγγραφο αυτό ο εισηγητής του θέματος ενημερώνει το Γραφείο της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου για εγκεκριμένη αλλαγή από  το Περιφερειακό  Συμβούλιο.

 

Επειδή η παρούσα προσφυγή  είναι νόμω και ουσία βάσιμη,  ασκείται δε αρμοδίως και εμπρόθεσμα εντός της προβλεπομένης από το άρθρο 227 παρ. 1 α του N. 3852/2010 προθεσμίας των δέκα πέντε ημερών από την ημεροχρονολογία ανάρτησης της προσβαλλομένης απόφασης στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 23-3-2023

 

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ

 

               Να γίνει δεκτή η παρούσα Προσφυγή μας .

 

Να ακυρωθεί και να εξαφανισθεί η προσβαλλόμενη με την παρούσα.

 

Πάτρα, 5-4-2023

 

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Αχαΐας

 


Η Πρόεδρος

 

 

Όλγα Γιαννακιτσίδου

Η Γεν. Γραμματέας

 

 

Χρυσή Κουμαδωράκη

 

 

 

Πύργος,5-4-2023

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Π.Ε. Ηλείας

Ο Πρόεδρος

 

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας

 

Θεόδωρος Τσίπας

 

 

 

 

 

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝΗΜΜΕΝΩΝ

Συνημμένο 1

H υπ’ αριθμ. 28/2023 (ΑΔΑ: ΩΧΡΤ7Λ6-Ο28) Απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου  Δυτικής Ελλάδας 

Συνημμένο 2

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52278/981/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε.

Συνημμένο 3

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/52619/985/15-2-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε.

Συνημμένο 4

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. 60/22-2-2023 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας

Συνημμένο 5

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. 514/22-2-2023 έγγραφο του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας

Συνημμένο 6

Η υπ’ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΓΠΠΣ/71312/131/3-3-2023 πρόσκληση της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Π.Δ.Ε.

Συνημμένο 7

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/71306/1344/9-3-2023 (ορθή επανάληψη) έγγραφο της Διεύθυνσης Διοίκησης Π.Δ.Ε.

Συνημμένο 8

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. 520/27-3-2023 έγγραφό του ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας

Συνημμένο 9

Το υπ΄ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΓΠΠΣ/97266/173/28-3-2023 έγγραφο της Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου

Συνημμένο 10

Το πρακτικό της από 3/4/2023 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Αχαϊας

Συνημμένο 11

Το πρακτικό της από 27/3/2023 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας

Συνημμένο 12

Η αριθ. 42071/6-7-2020 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών [ΑΔΑ:Ω72Θ46ΜΤΛ6-Β6Ι] με θέμα «Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας του Περιφερειακού Συμβουλίου»

Συνημμένο 13

Το υπ’ αριθ. πρωτ. ΠΔΕ/ΔΔ/83723/1543/15-03-2023 έγγραφο της Δ/νσης Διοίκησης της Π.Δ.Ε. – Τμήμα Οργάνωσης και Αξιοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού

Συνημμένο 14

Το υπ’ αριθ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.50/2412/οικ.21795/18 Ιουνίου 2018 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: