Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Ηλεκτρονική καταγραφή εισόδου-εξόδου Υπαλλήλων Π.Ε Ηλείας




Πύργος 17-6-2011      


Αριθ. Πρωτ.: 15 

 

Προς:
  1. Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας   Ηλείας
  2. Δ/νση Διοικητικού-Οικονομικού



ΘΕΜΑ:
Ηλεκτρονική καταγραφή εισόδου-εξόδου Υπαλλήλων Π.Ε Ηλείας







Με το υπ΄ αριθ. 72128/2161/10-6-2011 έγγραφο σας με θέμα «παραλαβή καρτών ωρομέτρησης προσωπικού», το οποίο απευθύνεται στις Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, χωρίς να κοινοποιείται για ενημέρωση στον Πρωτοβάθμιο Σύλλογο Εργαζομένων, ενημερώνετε για την εφαρμογή από 1η Ιουλίου 2011 της ηλεκτρονικής καταγραφής και επεξεργασίας των δεδομένων που αφορούν την προσέλευση και αποχώρηση του προσωπικού (αφού πρώτα προηγηθεί μια περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας).
Ο Σύλλογός μας σε καμία περίπτωση δεν έχει διάθεση να υποδείξει τις μεθόδους με τις οποίες η Διοίκηση θα ασκήσει το δικαίωμα ελέγχου της τήρησης του ωραρίου από τους υπαλλήλους. Έχει όμως την υποχρέωση να προστατεύσει τους εργαζομένους του Διοικητηρίου της Π.Ε. Ηλείας από την επιλεκτική εφαρμογή μιας μεθόδου που εγείρει πολλά ερωτηματικά περί της νομιμότητάς της.    

Μέσα από αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να σημειωθεί ότι:
  1. Στο χώρο που έχει τοποθετηθεί το μηχάνημα ηλεκτρονικής καταγραφής εισόδου - εξόδου, έχει τοποθετηθεί και σύστημα οπτικής καταγραφής εικόνας με την δυνατότητα αποθήκευσης, τήρησης αρχείου και επεξεργασίας. Είναι γνωστό ότι η εγκατάστασή τους δεν είναι σύμφωνη με την οδηγία 1/2011 που έχει εκδώσει η   Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και η λειτουργία τους, τουλάχιστον, είναι παράτυπη. Επίσης η συνύπαρξη των καμερών και του μηχανήματος ηλεκτρονικής καταγραφής έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την οδηγία 115/2001 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  2. Δεν έχει γίνει γνωστό προς εμάς ποιος θα είναι ο υπεύθυνος συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων αυτών, με ποιο τρόπο θα αξιοποιούνται και σε ποιο βαθμό θα είναι δυνατή η επέμβαση για διόρθωση των δεδομένων. Με λίγα λόγια ποιο θα είναι το επίπεδο ασφάλειας του συστήματος καταγραφής. Επίσης δεν είναι γνωστό εάν το λογισμικό συλλογής καταχώρησης, αποθήκευσης, επεξεργασίας είναι σύμφωνο με τους ισχύοντες κανονισμούς διασφάλισης της αξιοπιστίας και ακεραιότητας των δεδομένων. Παράλληλα δεν είναι γνωστό εάν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που θα προκύπτουν από τη χρήση των ηλεκτρονικών καρτών για τον έλεγχο της πρόσβασης στον χώρο εργασίας θα χρησιμοποιούνται και για άλλους σκοπούς.
  3. Δεν έχει πραγματοποιηθεί διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και δεν υπάρχει καμία συγκατάθεση για την συλλογή – αποθήκευση – επεξεργασία των δεδομένων τους. Ταυτόχρονα δεν έχει προηγηθεί ενημέρωση των υπαλλήλων για τον τρόπο αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της ηλεκτρονικής καταγραφής.
  4. Πρέπει να σας επισημάνουμε τα παρακάτω ερωτήματα και για τα οποία πρέπει να μας δώσετε απαντήσεις:
·        Υποθετικά εάν ένας υπάλληλος την μία μέρα εργασθεί για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών πέντε ώρες μετά το πέρας του ωραρίου, το σύστημα θα του αναγνωρίζει αυτόματα την υπερωριακή απασχόληση;
·        Και εάν ο ίδιος υπάλληλος την επόμενη μέρα καθυστερήσει μία ώρα το σύστημα θα προχωρεί στην αντίστοιχη περικοπή μισθού;
·        Επίσης εάν ένας υπάλληλος έχει μετακινηθεί για υπηρεσιακή ανάγκη πχ στη Βάρδα, ολοκληρώσει την υπηρεσία του την ώρα λήξης του ωραρίου και είναι κάτοικος Αμαλιάδας, θα πρέπει να επιστρέψει στον Πύργο για να ενημερώσει το σύστημα καταγραφής και στην συνέχεια να επιστρέψει στην Αμαλιάδα;
5. Ο Σύλλογος μας εκφράζει την απορία του για την επιλεκτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής καταγραφής του ωραρίου μόνο στους εργαζομένους του Διοικητηρίου της Π.Ε. Ηλείας, όταν αντίστοιχο σύστημα δεν εφαρμόζεται σε καμία άλλη υπηρεσία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αλλά ούτε και στις υπηρεσίες εκτός Διοικητηρίου της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας. Και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε στην εφαρμογή μιας πολιτικής διαφορετικών μέτρων και σταθμών.
Με βάση τα ανωτέρω σας παρακαλούμε:
  1. Να μας γνωστοποιηθεί εάν η επεξεργασία και η χρήση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εργαζομένων που θα συλλέγονται με το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής διέπεται από τους κανόνες του Ν. 2472/97 και εάν έχετε προβεί σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία για την νόμιμη λειτουργία του.
  2. Να απομακρυνθούν οι  κάμερες καταγραφής εικόνας από το χώρο του ισογείου του Διοικητηρίου από την έναρξη της νέας μεθόδου ωρομέτρησης του προσωπικού.
  3. Στην περίπτωση που η άμεση απομάκρυνση των συστημάτων καταγραφής εικόνας είναι αδύνατη για τεχνικούς λόγους, θεωρούμε επιβεβλημένη την αναστολή του νέου ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής εισόδου – εξόδου των υπαλλήλων, μέχρι την απομάκρυνση των καμερών.

Διατηρώντας σε κάθε περίπτωση τους ενδοιασμούς μας και επιφυλασσόμενοι για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματος μας για την προστασία των συναδέλφων από την αυτοματοποιημένη επεξεργασία πληροφοριών προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά ρυθμίζονται από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση 108/1981 του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Ν. 2068/1992), παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας. 

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος

Χαράλαμπος Μικέλης
Ο Γεν. Γραμματέας

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: