Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023

Απευθείας αναθέσεις από αναρμόδιες οργανικές μονάδες

 

 

 

Πύργος 25/102023

 

Αριθ. Πρωτ.: 554

ΠΡΟΣ:

1.    Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

email: grafeio.pde@pde.gov.gr

2.    Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Λειτουργίας

email: gd.eslit@pde.gov.gr

 

ΚΟΙΝ.:

1.    Υπουργείο Εσωτερικών

email: info@ypes.gr

2.    Εθνική Αρχή Διαφάνειας

email: info@aead.gr  & patra@aead.gr 

3.    Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου

email: gapd@apd-depin.gov.gr

4.    Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης

email: symparastatis@pde.gov.gr

 

 

 

ΘΕΜΑ :

Απευθείας αναθέσεις από αναρμόδιες οργανικές μονάδες





 

Με την υπ΄ αριθ. ΠΔΕ/ΓΑΗ/246292/1363 απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας [ΑΔΑ:  ΨΝ3Θ7Λ6- ΝΗΓ], ανατέθηκε η αλλαγή των ηλεκτρολογικών πινάκων και  των  φωτιστικών, η εγκατάσταση φωτοκυττάρων, η εγκατάσταση  συστήματος αυτόματου ανοίγματος πόρτας,  η απομάκρυνση φθαρμένων και τοποθέτηση νέων καλωδιώσεων κ.λ.π. του υπογείου του Διοικητηρίου της Π.Ε. Ηλείας συνολικού εμβαδού 1.500 τ.μ., με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.  Η ανωτέρω ανάθεση έγινε σε  συνέχεια της με αρ. πρωτ. ΠΔΕ/ΓΑΗ/242115/1346 (ΑΔΑΜ:23PROC013156241) πρόσκληση υποβολής οικονομικής προσφοράς από το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας που απευθυνόταν σε ένα και μόνο οικονομικό φορέα.

Από το σκεπτικό της απόφασης καθώς και από τα υπόλοιπα έγγραφα της ανάθεσης (αίτημα δέσμευσης πίστωσης, πρόσκληση υποβολής προσφοράς) προκύπτει ότι από τις αρμόδιες οργανικές μονάδες σύμφωνα με τον εγκεκριμένο ΟΕΥ (Δ/νση Τεχνικών Έργων ή Δ/νση Διοικητικού Οικονομικού) δεν υπάρχει προσδιορισμός του φυσικού αντικειμένου και προϋπολογισμού της δαπάνης αλλά ούτε καν αίτημα για την εκτέλεση των αναφερόμενων εργασιών.

Τα ανωτέρω επιβεβαιώνονται και από το με αριθ. πρωτ.: 277223/4569/13-9-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων και από το με αριθ. πρωτ.: ΠΔΕ/ΔΔΟΠΕΗ/277240/7031/18-9-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Διοικητικού Οικονομικού Π.Ε. Ηλείας, κατόπιν σχετικού έγγραφου ερωτήματος του Συλλόγου μας.

Επισημαίνεται επίσης, ότι επιτροπή παρακολούθησης και βεβαίωσης εκτέλεσης εργασιών συντήρησης στα κτίρια της Π.Ε. Ηλείας, που συγκροτήθηκε με την αριθ. πρωτ.: ΠΔΕ/ΔΔΟΠΕΗ/71489/1629/6-3-2023 απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας [ΑΔΑ: ΨΜΚΦ7Λ6-ΤΤΟ, έχει ως αρμοδιότητα την «παρακολούθηση και εκτέλεση εργασιών συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και εγκαταστάσεων ύδρευσης, αποχέτευσης και θέρμανσης στα κτίρια της Π.Ε. Ηλείας καθώς και της άρδευσης των εξωτερικών χώρων για το έτος 2023». Δηλαδή για η παραλαβή του συνόλου των ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών που γίνονται στα κτίρια της Π.Ε. Ηλείας αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της συγκεκριμένης επιτροπής.

Με το υπ΄ αριθ. 01190Γ/2023 Χρηματικό Ένταλμα Πληρωμής (ΑΔΑ: Ψ7Ν17Λ6-2ΤΣ, ΑΔΑΜ: 23PAY013228628 2023-08-08) προκύπτει δαπάνη 9.599,99 € για την πληρωμή της αναφερόμενης ανάθεσης.

Από φωτογραφικό υλικό που υπάρχει και συνοδεύει το παρόν έγγραφο, χρονικά μεταγενέστερο της έκδοσης του Χρηματικού Εντάλματος Πληρωμής, προκύπτει ότι δεν έχουν εκτελεσθεί οι περιγραφόμενες εργασίες της αναφερόμενης ανάθεσης ούτε κατ΄ ελάχιστον. 

Επίσης δεν προκύπτει να υπάρχει βεβαίωση εκτέλεσης των περιγραφόμενων εργασιών της αναφερόμενης ανάθεσης από την αρμόδια επιτροπή που έχει συγκροτηθεί για το σκοπό αυτό. 

Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:

1)    Πως είναι δυνατόν η οργανική μονάδα «Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη ….» να προγραμματίζει, υλοποιεί και να εκτελεί συμβάσεις, χωρίς προσδιορισμό της ανάγκης, του φυσικού αντικειμένου και του προϋπολογισμού από τις αντίστοιχες αρμόδιες υπηρεσίες, παρακάμπτοντας παράλληλα αυτές; 

Υπενθυμίζουμε τις διατάξεις του Ο.Ε.Υ. που με απόλυτη σαφήνεια αναφέρει: «…..τα Γραφεία των Αντιπεριφερειαρχών, …….. συγκεντρώνουν τα αναγκαία στοιχεία για την ενημέρωση των οργάνων αυτών κατά την εκπλήρωση των καθηκόντων τους, επιμελούνται για την αλληλογραφία τους και οργανώνουν την επικοινωνία αυτών με τις υπηρεσίες και το κοινό».

2)    Πως είναι δυνατόν ο διατάκτης, που είναι ο διαχειριστής εκταμίευσης δημοσίου χρήματος, να εγκρίνει την νομιμότητα του αιτήματος που γίνεται από αναρμόδια οργανική μονάδα («Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη ….»)  και να εκδίδει τη δέσμευση της πίστωσης (ΑΔΑ: 6ΣΕΗ7Λ6-ΒΨΞ);

3)    Ποια υπηρεσία και με ποια αρμοδιότητα έδωσε τις οδηγίες στον ανάδοχο, επέβλεψε τις εργασίες και παρέλαβε αυτές;  Γιατί δεν επιλέχθηκε οι εργασίες να γίνουν από την εν εξελίξει σύμβαση με τίτλο «Ανάθεση συντήρησης και επισκευής ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων του Διοικητηρίου Πύργου και λοιπών κτιρίων αρμοδιότητας της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας»  (ΑΔΑΜ: 23SYMV012585702 2023-05-02);

4)    Ποιες εργασίες εκτέλεσε ο ανάδοχος, αφού σύμφωνα με φωτογραφικό αρχείο χρονικά  μεταγενέστερο της έκδοσης του Χ.Ε.Π. (8-8-2023) δεν προκύπτει ουδεμία εργασία από τις περιγραφόμενες στη σύμβαση;

5)    Θα προχωρήσετε στην ακύρωση της σύμβασης και στην απαίτηση του καταβληθέντος τιμήματος; εάν ισχύουν τα ανωτέρω γραφόμενα;

Σε κάθε περίπτωση εάν ανακύπτουν ζητήματα από τα προαναφερόμενα, θα πρέπει να προβείτε σε αντίστοιχες ενέργειες και για τις παρακάτω αναφερόμενες ενδεικτικές περιπτώσεις που εκτελέστηκαν με την ίδια διαδικασία: 

·         Την τοποθέτηση 16 συσκευών GPS στα οχήματα της Π.Ε. Ηλείας με συνολικό κόστος 37.000,00 € και δαπάνη ανά αυτοκίνητο 2.312,50 €,  χωρίς γνωμοδότηση και παραλαβή από την αρμόδια επιτροπή, χωρίς προσδιορισμό του φυσικού αντικειμένου και προϋπολογισμού από τις αρμόδιες υπηρεσίες. (23SYMV012878358)

·         Την απομάκρυνση και αντικατάσταση του υφιστάμενου κατεστραμμένου υδραυλικού δικτύου του υπογείου του Διοικητηρίου της Π.Ε Ηλείας συνολικού ποσού 3.400,00 € χωρίς προσδιορισμό του φυσικού αντικειμένου και προϋπολογισμού από τις αρμόδιες υπηρεσίες και χωρίς παραλαβή από την αρμόδια επιτροπή . (23SYMV012643339)

·         Την έκδοση πιστοποιητικού Πυροπροστασίας του Κεντρικού Κτιρίου (Διοικητήριο) και του Συνεδριακού Κέντρου της Π.Ε Ηλείας συνολικού ποσού 37.100,00 €.  (22SYMV011209534)

·         Την προμήθεια και τοποθέτηση πέντε (5) παγκακίων τα οποία θα τοποθετηθούν στον εξωτερικό χώρο της Π.Ε. Ηλείας συνολικού ποσού 14.990,00 €. (23SYMV012962593)

·         Την προμήθεια και εγκατάσταση ενός Πληροφοριακού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας συνολικού ποσού 37.187,00 €.  (23SYMV012867558)

·         Τον καθαρισμό των οικοπέδων της Π.Ε Ηλείας, συνολικής έκτασης 200 στεμμάτων, από βλάστηση καθώς και την απομάκρυνση άχρηστων υλικών συνολικού ποσού 31.180,00 € (23SYMV012959518)

·         Την προμήθεια ηλεκτρονικού πίνακα ανακοινώσεων συνδεόμενο με τερματικό ψηφιακής σήμανσης με δυνατότητα αμφίδρομής πληροφόρησης ο οποίος θα τοποθετηθεί στο Διοικητήριο της ΠΕ Ηλείας, ποσού 14.481,96 € (23SYMV012830155)

·         Την διοργάνωση της Διημερίδας με θέμα «Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής/Κλιματικής Κρίσης» η οποία πραγματοποιήθηκε στις 12 & 13 Ιουλίου του 2023 στο Συνεδριακό Κέντρο της Π.Ε Ηλείας, δαπάνης 9.500,0 € (23SYMV013057805)

Θεωρούμε ότι θα πρέπει άμεσα να αναληφθούν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες με βασικό γνώμονα τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος και των αρχών του υγιούς ανταγωνισμού, ώστε το σύνολο των απευθείας αναθέσεων να πραγματοποιείται αποκλειστικά από τις υπηρεσίες που έχουν την σχετική αρμοδιότητα.

 

 

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος


Ανδρέας Ασημακόπουλος

       Ο Γεν. Γραμματέας

 

       Θεόδωρος Τσίπας

 

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟΥ Π.Ε. ΗΛΕΙΑΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΨΗΣ: 16-8-2023

 





 

Δεν υπάρχουν σχόλια: