Έχοντας υπόψη:
1.
Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 «
Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα
Καλλικράτης» όπως ισχύει.
2.
Την αρ. 248/595/27-12-2016
απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου , Δυτικής
Ελλάδας και Ιονίου περί "Τροποποιήσεως Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της
Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» ΦΕΚ 4309/Β/30-12-2016 όπως ισχύει.
3.
Την υπ' αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/128/17765/2.10.20
Εγκύκλιο του ΥΠΕΣ «Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο περιορισμού της διασποράς
του κορωνοϊού.
4.
Το από 01/10/2020 «πρωτόκολλο
διαχείρισης κρούσματος για χώρους εργασίας του δημόσιου τομέα» που είναι
ανηρτημένο στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ
https://eodv.gov.gr/odigies-gia-tovs-chorovs-ergasias-tov-dimosiov- tomea
καταρτίζουμε το παρακάτω
πρωτόκολλο διαχείρισης κατάλληλα προσαρμοσμένο, για όλες τις υπηρεσίες και των
τριών Περιφερειακών Ενοτήτων της Π.Δ.Ε.
Το Πρωτόκολλο περιλαμβάνει την
ανάπτυξη ενός Σχεδίου Δράσης για τη Διαχείριση Ύποπτου Κρούσματος εντός των
υπηρεσιών της Π.Δ.Ε.
Στόχος της Π.Δ.Ε. με το παρών
Σχέδιο Διαχείρισης Ύποπτου Κρούσματος είναι, αφενός να προστατεύσει το
προσωπικό και τους συναλλασσόμενους πολίτες και αφετέρου να καθοδηγεί το
προσωπικό του ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τη
νόσο COVID-19.
Η σωστή εφαρμογή των οδηγιών που
ακολουθούν αποσκοπεί :
Α. Στην ελαχιστοποίηση της
μετάδοσης της νόσου σε όλους τους εργαζομένους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Β. Στην αντιμετώπιση των ύποπτων
ή και επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19 .
Γ. Στον περιορισμό της διασποράς
της νόσου στην κοινότητα
Α. Μέτρα
ατομικής υγιεινής και Μέσα Ατομικής Προστασίας
Η Διοίκηση λαμβάνει όλα τα
απαραίτητα μέτρα για την εφαρμογή ορθών πρακτικών ατομικής υγιεινής (τόσο από
τους εργαζόμενους, όσο και από τους τρίτους) στο χώρο εργασίας και επιβλέπει τη
συνεχή εφαρμογή τους. Συγκεκριμένα:
Ενημερώνει και παροτρύνει το
προσωπικό και τους τρίτους για συμμόρφωση με τις ορθές πρακτικές ατομικής
υγιεινής (πλύσιμο - καθαρισμός χεριών, κάλυψη μύτης και στόματος κατά τη διάρκεια
βήχα ή φταρνίσματος με χαρτομάντηλο κ.λπ.) και την ισχύουσα κάθε φορά
νομοθεσία.
Εξασφαλίζει κατάλληλες
εγκαταστάσεις όπως νιπτήρες για πλύσιμο χεριών και απαιτούμενων υλικών - μέσων,
όπως αντισηπτικά διαλύματα (σε μορφή υγρού, αφρού, γέλης, εμποτισμένα
μαντηλάκια) και υλικά για στέγνωμα χεριών (χειροπετσέτες μιας χρήσης) στους
εργαζομένους και τοποθετεί κατάλληλους μηχανισμούς για αντισηψία των χεριών
στις εισόδους / εξόδους και στους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος, δίνει
έμφαση στις περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι έρχονται σε επαφή με το ευρύ κοινό.
Εφοδιάζει το προσωπικό με τα κατάλληλα Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) (μάσκες,
ασπίδα προσώπου, γάντια, κ.λπ.), σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ειδικές οδηγίες
/ κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ, της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας και
αποφάσεις αρμοδίων φορέων.
Επιβλέπει την επάρκεια των
αποθεμάτων σε ΜΑΠ.
Εκπαιδεύει το προσωπικό για την
ασφαλή χρήση των ΜΑΠ βάση των οδηγιών του ΕΟΔΥ και επιβλέπει την ορθή χρήσης
τους.
Επιβλέπει και καταγράφει την
προσέλευση τρίτων (π.χ. κοινού, συνεργατών, διανομέων, κ.λπ.) και τους επιβάλει
την χρησιμοποίηση μάσκας, τους ενημερώνει ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και
ο συγχρωτισμός και εξασφαλίζει την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.
Διαμορφώνει πρόγραμμα σταδιακής,
κυλιόμενης προσέλευσης και αντίστοιχα αποχώρησης των εργαζομένων όπου και αν
αυτό απαιτείται, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να εξασφαλίζεται η
τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.
Παρέχει συνεχή ενημέρωση στο
προσωπικό, με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο, όπως π.χ. προφορική ενημέρωση,
ανάρτηση ανακοινώσεων ή πινακίδων ενημέρωσης/υπενθύμισης για την ατομική
υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα σε όλους τους χώρους, διαδικτυακά κ.λπ.
Ενημερώνει τους εργαζόμενους για
τις ενέργειες που πρέπει να προβούν σε περίπτωση ύποπτου συμπτώματος, όπως
είναι η άμεση ενημέρωση του υπεύθυνου διαχειριστή COVID-19 .
Προτρέπει εργαζόμενους και κοινό
για χρήση κλιμάκων και αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων, στο μέτρο του δυνατού.
Κάθε υπάλληλος συμμορφώνεται αυστηρά
με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του Covid-19. Συγκεκριμένα
οι εργαζόμενοι πρέπει να εφαρμόζουν ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής
υγιεινής όπως:
Χρήση μάσκα σε όλους τους
εσωτερικούς χώρους των Υπηρεσιών και στους εξωτερικούς ,εφόσον υφίσταται
υποχρέωση από Υπουργείο Εσωτερικών βάσει των εκάστοτε επιδημιολογικών
δεδομένων.
Συχνό πλύσιμο των χεριών με
σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 40 δευτερόλεπτα, οπωσδήποτε πριν και μετά την
επαφή με χρήματα ή αντικείμενα πελατών, πριν το φαγητό, πριν και μετά το
διάλειμμα εργασίας, μετά από επίσκεψη στην τουαλέτα και προσεκτικό στέγνωμα
χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας
χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων. Εναλλακτικά, χρήση
αντισηπτικών με βάση την αλκοόλη με περιεκτικότητα τουλάχιστον 60% αιθυλικής
αλκοόλης ή 70% ισοπροπυλικής αλκοόλης.
Κάλυψη της μύτης και του στόματος
κατά τη διάρκεια βήχα ή φταρνίσματος με χαρτομάντιλο / εναλλακτικά εάν αυτό δεν
είναι διαθέσιμο, κάλυψη στόματος με το μέσα μέρος του αγκώνα.
Απόρριψη χαρτομάντιλων ή άλλων
υλικών ατομικής υγιεινής ή μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την απολύμανση των
επιφανειών εργασίας σε κλειστό κάδο απορριμμάτων.
Αποφυγή χειραψιών και γενικά
στενής σωματικής επαφής, τήρησης απόστασης τουλάχιστον 1,5 μέτρων από τους
συναδέλφους, τους πολίτες ή τους τρίτους σε όλους τους χώρους.
Αποφυγή αγγίγματος του μπροστινού
μέρους της μάσκας ή της ασπίδας προσώπου.
Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου
με τα χέρια.
Άμεση ενημέρωση του διαχειριστή COVID-19 σε περίπτωση
αδιαθεσίας ή συμπτωματολογίας συμβατής με λοίμωξη COVID-19 ή επαφής με
επιβεβαιωμένο κρούσμα και απομάκρυνση από το χώρο εργασίας.
Επαναφορά στον χώρο εργασίας μετά
από συνεννόηση με τον υπεύθυνο διαχειριστή COVID-19 και σύμφωνα
με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.
Το προσωπικό καθαριότητας
χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και όλα τα προβλεπόμενα στις
συμβάσεις με τους αναδόχους καθαριότητας. Μετά την ορθή αφαίρεση των ΜΑΠ είναι
απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι και η απόρριψή τους
κλειστό κάδο.
Γίνεται καθαρισμός και απολύμανση
όλων των σκληρών επιφανειών, των πατωμάτων, των καρεκλών, των πόμολων κ.λπ. με
πανάκια/υφάσματα μιας χρήσης ή χαρτί καθαρισμού και σφουγγαρίστρες με
αποσπώμενες κεφαλές.
Ο απορριπτόμενος εξοπλισμός
αντιμετωπίζεται ως πιθανό μολυσματικό υλικό και απορρίπτεται σε ειδικές
σακούλες.
Δ. Εφαρμογή
ολοκληρωμένων προγραμμάτων απολύμανσης χώρων.
Στην περίπτωση επιβεβαιωμένου
κρούσματος είναι απαραίτητη η εξυγίανση των χώρων των επιφανειών και των
αντικειμένων.
Θα πρέπει να ενημερωθεί ο
υπεύθυνος της επιχείρησης έτσι, ώστε να ληφθούν αυστηρότερα μέτρα και να
υλοποιηθεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα καθαρισμού-απολύμανσης, σύμφωνα με τις
οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.
Η εφαρμογή και ο σχεδιασμός των
απολυμάνσεων πρέπει να γίνεται υπό την ευθύνη ειδικού επιστήμονα, όπως
προβλέπεται από τα επαγγελματικά τους δικαιώματα (π.χ. Επόπτες Δημόσιας
Υγείας).
Το προσωπικό (εφαρμοστές) που
εκτελεί τις συγκεκριμένες εφαρμογές πρέπει να είναι εξειδικευμένο (π.χ.
απόφοιτοι της σχολής απολυμαντών ή άλλης ειδικότητας κατάλληλα εκπαιδευμένης)
και να διαθέτει όλα τα απαιτούμενα μέσα ατομικής προστασίας .
Η επιλογή μεθόδου της εφαρμογής
(ψεκασμός, εκνέφωση κ.λ.π.) και αντιστοίχως η
χρήση του απαιτούμενου εξοπλισμού πρέπει πάντα να στοχεύει στην αποτελεσματική
και με ασφαλή τρόπο καταπολέμηση του ιικού φορτίου των μολυσμένων χώρων,
επιφανειών και σημείων, χωρίς την περαιτέρω πρόκληση ρύπανσης καθώς και φθορών
και καταστροφής άλλων υλικών και αντικειμένων.
Στους κοινόχρηστους χώρους
εφαρμόζονται τα εξής μέτρα:
Καλός αερισμός των κοινόχρηστων
χώρων.
Τοποθέτηση αντισηπτικών
διαλυμάτων (σταθερές ή μη συσκευές) για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
Σήμανση για αποφυγή χρήσης
ανελκυστήρων.
Τοποθέτηση απολυμαντικών στις
εισόδους και σύσταση για χρήση κατά την είσοδο και έξοδο.
Συχνή καθαριότητα ανελκυστήρων με
έμφαση σε επιφάνειες που αγγίζονται συχνά.
Σήμανση για υπενθύμιση στο κοινό
να τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις. Καθαρισμός και απολύμανση όλων των
επιφανειών.
Περιορισμός των συνωστισμών στις
τουαλέτες.
Σήμανση εντός των τουαλετών για
τον περιορισμό της μετάδοσης μέσω αερολυμάτων.
Αύξηση της παροχής του νωπού αέρα
σε όλες τις Κεντρικές Κλιματιστικές Μονάδες (ΚΚΜ).
Αποφυγή της ανακυκλοφορίας του
αέρα.
Συνεχής λειτουργία των ΚΚΜ (24/7)
ακόμα και αν δεν λειτουργεί το τμήμα το οποίο τροφοδοτούν, για αποφυγή
πολλαπλασιασμού μικροοργανισμών. Εξασφάλιση επαρκούς αερισμού όλων των χώρων με
εξωτερικό αέρα.
Η αντικατάσταση των φίλτρων για
τις ΚΚΜ και τις μονάδες οικιακού τύπου (split units) θα γίνεται σύμφωνα με την προγραμματισμένη συντήρηση και οι
εργασίες θα εκτελούνται με χρήση και λήψη όλων των προστατευτικών μέτρων (μέσων
ατομικής προστασίας, αερισμός χώρου, ασφαλής αποκομιδή των φίλτρων που
αντικαθίστανται) συμπεριλαμβανομένης και της αναπνευστικής προστασίας.
Επαρκής αερισμός των εργασιακών
χώρων και τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού - κλιματισμού. Φυσικός
αερισμός των χώρων και αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους
χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα.
Απολύμανση, σύμφωνα με τις
οδηγίες του ΕΟΔΥ, χώρων όπου έχει εντοπιστεί πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα της
λοίμωξης Covid-19.
Διάθεση και τοποθέτηση σκεπαστών
κάδων απορριμμάτων, όπου απορρίπτονται αμέσως μετά τη χρήση τους τα ΜΑΠ μιας
χρήσης, τα
μαντιλάκια, οι χειροπετσέτες ή
άλλα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για την απολύμανση των επιφανειών εργασίας,
καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής. Κάδοι βρίσκονται τοποθετημένοι σε σημεία
και θα υπάρχει ειδική σήμανση και πληροφόρηση για τη χρήση τους.
ΣΤ. Ορισμός -
Καθήκοντα Συντονιστή
Ως συντονιστής διαχείρισης COVID-19 κάθε
οργανικής μονάδας ορίζεται ο προϊστάμενος της Δ/νσης Διοίκησης και όπου δεν
υπάρχει ορίζεται ο προϊστάμενος της υπηρεσίας στην οποία υπηρετούν οι
περισσότεροι υπάλληλοι. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος των παραπάνω
συντονιστών, αναπληρωτές συντονιστές ορίζονται οι νόμιμοι αναπληρωτές των
αντίστοιχων προϊσταμένων.
Ο Συντονιστής και ο Αναπληρωτής
Συντονιστής μεριμνούν:
α. για την εφαρμογή των μέτρων
πρόληψης εισόδου και μετάδοσης του
κορωνοϊού ανάμεσα στους
εργαζόμενους.
β. για τη διαχείριση ύποπτων
κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 σε εργαζόμενους της υπηρεσίας και
γ. για την άμεση ανταπόκριση σε
κάθε θέμα που θα ανακύπτει και τη σωστή τήρηση των μέτρων, την ενημέρωση του
προσωπικού και την εξασφάλιση ενός ασφαλούς χώρου εργασίας για τους υπαλλήλους
και το κοινό.
Ζ. Διαχείριση
περιστατικού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19
Σας επισυνάπτουμε το παρακάτω
«πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος στους χώρους εργασίας του δημόσιου τομέα»
του ΕΟΔΥ και παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή του .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου