|
|
Πύργος 18-11-2019
|
|
|
|
Αριθ. Πρωτ.: 277
|
|
ΠΡΟΣ:
|
1. Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδαςemail: grafeio.pde@pde.gov.gr2. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας3. Εκτελεστικό Γραμματέα |
||
|
|
||
ΘΕΜΑ :
|
Μετακινήσεις
για εκτέλεση υπηρεσίας
|
||
Η εφαρμογή των διατάξεων της
υποπαραγράφου Δ9 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 (ΦΕΚ 94 Α-
μνημόνιο Νο 3) που αφορούν τις «Δαπάνες μετακινούμενων εντός και εκτός
επικράτειας», έχουν δημιουργήσει αρκετές στρεβλώσεις, που σε αρκετές
περιπτώσεις έχουν ως αποτέλεσμα την δυσλειτουργία των υπηρεσιών αλλά και την
άνιση αντιμετώπιση των μετακινούμενων για εκτέλεση υπηρεσίας.
Με δεδομένη την καθολική μας διαφωνία
στον συγκεκριμένο νόμο, θεωρούμε ότι άμεσα θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες
και από την Περιφερειακή Αρχή για την τροποποίηση του υφιστάμενου
θεσμικού πλαισίου, τουλάχιστον στους εξής άξονες:
ορισμόσ
έδρας μετακινούμενου.
Στην παρ. 7 του άρθρου 1, ορίζεται η
έννοια της έδρας που είναι: το κατάστημα της Υπηρεσίας, όπου υπηρετεί ο
μετακινούμενος, ή η κατοικία του αν αυτή βρίσκεται πλησιέστερα στον τόπο
προορισμού και όχι το σημείο εκκίνησης
του μετακινούμενου, ανεξαρτήτως του τρόπου μετακίνησης. Η ανωτέρω διατύπωση
δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους συναδέλφους που έχουν τόπο κατοικίας
διαφορετικό από την έδρα της υπηρεσίας τους, αφού είναι υποχρεωμένοι να
προσέλθουν στην έδρα της υπηρεσίας τους
για την εκτέλεση του ωραρίου τους, να μεταβούν για εκτέλεση υπηρεσίας
στην συνέχεια είτε με υπηρεσιακό είτε με ΙΧ όχημα, προς την κατεύθυνση του
τόπου κατοικίας τους (που υπερβαίνει τα 50 χλμ από την υπηρεσία τους αλλά όχι
από τον τόπο κατοικίας τους) στην συνέχεια να επιστρέψουν στην έδρα της
υπηρεσίας τους χωρίς να μπορούν να λάβουν την ημερήσια αποζημίωση, που σε κάθε
άλλη διαφορετική περίπτωση τόπου κατοικίας θα ελάμβαναν.
Σύμφωνα με την αναπτυσσόμενη λογική
του συγκεκριμένου άρθρου ένας συνάδελφος που διαμένει στην Αμαλιάδα και έχει
εντολή μετακίνησης για εκτέλεση υπηρεσίας που θα διαρκέσει περίπου μια ώρα στη
Βάρδα θα πρέπει να μην μεταβεί στην υπηρεσία του για την τήρηση του ωραρίου
του, να μεταβεί το υπηρεσιακό όχημα στην οικία του για να τον παραλάβει, να τον
μεταφέρει στη Βάρδα, να εκτελέσει την υπηρεσία του και μετά από μία ώρα το
υπηρεσιακό όχημα να τον επιστρέψει ξανά στην οικία του. Ο παραλογισμός στο
μεγαλείο του που όμως δεν μας επιτρέπεται να ακολουθήσουμε.
αύξηση ημερών μετακίνησης εκτός έδρας.
Το προσωπικό έχει μειωθεί
κατά 50% τα τελευταία χρόνια, νέες αρμοδιότητες έχουν μεταφερθεί στις
περιφέρειες, ο όγκος εργασίας ανά εργαζόμενο έχει αυξηθεί εκθετικά και το
σύνολο του επιτρεπόμενου αριθμού μετακινήσεων έχει μειωθεί στο ήμισυ με
αποτέλεσμα να μην αρκούν για να ασκηθούν
τα καθήκοντα που ανατίθενται σε αρκετές κατηγορίες υπαλλήλων (πχ γεωτεχνικοί,
επόπτες δημόσιας υγείας, μηχανικοί).
αναπροσαρμογή χιλιομετρικής αποζημίωσης.
Η σημερινή χιλιομετρική
αποζημίωση των 0,15 € ανά χιλιόμετρο δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση το
πραγματικό κόστος. Η αύξηση της τιμής των καυσίμων και η αναλογία στα
προκαλούμενα έξοδα φυσιολογικής συντήρησης υπερκαλύπτει την σημερινή
χιλιομετρική αποζημίωση.
Σε κάθε περίπτωση, η
χιλιομετρική αποζημίωση θα πρέπει να ορισθεί κατά ελάχιστο στο ποσό των 0,20 €
ανά χιλιόμετρο ώστε να καλύπτει στοιχειωδώς το πραγματικό κόστος του
χρησιμοποιούμενου οχήματος.
Σημειώνεται ότι η χρήση ΙΧ
πραγματοποιείται μόνο και εφόσον υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία την υπηρεσίας
να χορηγήσει υπηρεσιακό όχημα για την εκτέλεση της υπηρεσίας.
προσωπική ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία που
προκληθεί από την χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου.
Θα πρέπει άμεσα να
καταργηθεί. Από την στιγμή που η αρμόδια υπηρεσία δεν δύναται να χορηγήσει
υπηρεσιακό αυτοκίνητο και ο υπάλληλος αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει το
αυτοκίνητό του προκειμένου να διεκπεραιώσει υπηρεσιακό καθήκον, είναι επιεικώς
αδιανόητο να του ζητείται, επί της ουσίας, να υπογράφει δήλωση περί προσωπικής
ευθύνης για τυχόν ατύχημα ή ζημία που προκληθεί από την χρήση του αυτοκινήτου
του.
Επίσης σε κάθε περίπτωση:
1. θα
πρέπει να διασφαλίζεται η παραμονή του υπηρεσιακού οχήματος καθ΄ όλη τη
διάρκεια της παραμονής του υπαλλήλου στον προορισμό του, για την εκτέλεση της
υπηρεσίας του. Είναι ανεπίτρεπτο συνάδελφοι να μένουν μόνοι σε χώρο ελέγχου ή
αυτοψίας, επειδή το υπηρεσιακό όχημα τους έχει αφήσει προκειμένου να μεταφέρει
άλλους συναδέλφους σε άλλη περιοχή. Πρακτικές που θέτουν σε κίνδυνο συναδέλφους
δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.
2. θα
πρέπει οι αποζημιώσεις για τις μετακινήσεις να καταβάλλονται σε εύλογο χρονικό
διάστημα και να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις, με δεδομένη την οικονομική
αφαίμαξη που επικρατεί. Θα πρέπει να επιταχυνθεί η διαδικασία ελέγχου των
σχετικών δαπανών για το τρέχον έτος. Για τις μετακινήσεις που περιλαμβάνουν
διανυκτερεύσεις θα πρέπει να υπάρχει και παράλληλη πρόβλεψη για έκδοση
εντάλματος προπληρωμής που να καλύπτει τα έξοδα των μετακινούμενων.
Με βάση τα ανωτέρω σας
καλούμε να προχωρήσετε άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες προκειμένου:
1. Να
θεωρείται ως έδρα του μισθωτού ο τόπος όπου παρέχει την εργασία του και σε κάθε
περίπτωση ο πραγματικός τόπος εκκίνησης της μετακίνησης του.
2. να
αυξηθεί ο ετήσιος αριθμός ημερών για την εκτέλεση εκτός έδρας υπηρεσίας στις
120 ημέρες ανά έτος.
3. να
αναπροσαρμοσθεί η χιλιομετρική αποζημίωση στα 0,20 €/χλμ για την χρήση ΙΧ, ώστε να καλύπτονται τα πραγματικά έξοδα
4. να
καταργηθεί η προσωπική ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία που προκληθεί από την
χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου κατά την εκτέλεση υπηρεσίας.
Για
το Δ.Σ.
|
|
Ο
Πρόεδρος
Ανδρέας
Ασημακόπουλος
|
Ο
Γεν. Γραμματέας
Θεόδωρος
Τσίπας
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου