Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου μηχανισμός νομιμοποίησης των αυθαιρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

 


 

 

 

Πύργος 14-9-2022

 

 

Αριθ. Πρωτ.: 493

ΠΡΟΣ:

1.     Υπουργείο Εσωτερικών

: info@ypes.gr

 

2.     Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου

: sintonistis[@apd-depin.gov.gr

prosopiko@apd-depin.gov.gr

 

3.     Εθνική Αρχή Διαφάνειας

: info@aead.gr

 

4.     Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας

: grafeio.pde@pde.gov.gr

 

5.     Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας

: v.giannopoulos@pde.gov.gr

 

6.     Αντιπεριφερειάρχη Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

: t.papadopoulos@pde.gov.gr  

 

7.     Εκτελεστικό Γραμματέα

: g.syrmos@pde.gov.gr

 

8.     Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Λειτουργίας

: gd.eslit@pde.gov.gr

 

9.     Συμβούλους Π.Δ.Ε.

 

 

10.  ΟΣΥΑΠΕ

: osyape@otenet.gr

 

11.  ΑΔΕΔΥ

: adedy@adedy.gr

 

12.  Μέλη Συλλόγου

 

 

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου μηχανισμός

 νομιμοποίησης των αυθαιρεσιών  της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου έχει μετατραπεί σε ένα μηχανισμό νομιμοποίησης αποφάσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που όχι μόνο έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την ισχύουσα νομολογία, αλλά και με πρόσφατες δικές της αποφάσεις που αφορούν το ίδιο θέμα.

Ο Σύλλογος μας είχε προχωρήσει στην άσκηση Ειδικής Διοικητικής Προσφυγής κατά απόφασης της Περιφερειακής Αρχής με την οποία οριζόταν αναπληρωτής προϊστάμενος τμήματος σε αναπληρωτή προϊστάμενο Διεύθυνσης η οποία και απορρίφθηκε ως αβάσιμη, όταν μόλις πριν έξι (6) μήνες,  αντίστοιχη προσφυγή, με το ίδιο σκεπτικό, είχε γίνει δεκτή και είχε ακυρωθεί η τότε απόφαση του Περιφερειάρχη.

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου, ως αρμοδιότητα και καθήκον έχει να κάνει έλεγχο νομιμότητας των πράξεων - αποφάσεων  και όχι να ερμηνεύει διατάξεις που ήδη έχουν αποσαφηνιστεί, τόσο με εγκυκλίους (ΑΔΑ: ΩΣΖΡ465ΦΘΕ-Κ8Λ), όσο και με γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ενδεικτικά: 197/2015,  398/2014) και πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου  (117/2018).

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου, θα πρέπει να αντιληφθεί ότι ο έλεγχος νομιμότητας δεν είναι μια διαδικασία a la cart που τον έναν αναπληρωτή προϊστάμενο τον ακυρώνει από αναπληρωτή Διευθυντή και τον άλλον αναπληρωτή προϊστάμενο τον κατοχυρώνει ως αναπληρωτή Διευθυντή. Η κάθε απόφαση της αποτελεί και ένα «δεδικασμένο» και οφείλει τουλάχιστον η ίδια να σέβεται τις αποφάσεις της.

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου, θα πρέπει να απαντήσει συγκεκριμένα στα εξής ερωτήματα που προκύπτουν από την μνημειώδη απόφασή απόρριψης της προσφυγής μας:

-) η ύπαρξη δήλωση της «βουλήσεως» (υπεύθυνη δήλωση) της κατά κυριολεξία μοναδικής προϊσταμένης τμήματος στην οποία αναφέρεται ότι δεν επιθυμεί (την παρούσα χρονική στιγμή και άρα προσωρινά, γιατί στο εγγύς μέλλον μπορεί και να επιθυμεί) την κατά αναπλήρωση άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Διεύθυνσης, υπερκαλύπτει τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα που αναφέρει ξεκάθαρα ότι η αναπλήρωση λόγω απουσίας ή κένωσης γίνεται αυτοδίκαια από τον αρχαιότερο προϊστάμενο; Δηλαδή δεν αποτελεί υπηρεσιακή της υποχρέωση και καθήκον;

-) από ποια διάταξη νόμου προβλέπεται η δυνατότητα υπαλλήλου με δήλωση της «βουλήσεως» (υπεύθυνη δήλωση) του, να απαλλάσσεται από τμήμα ή μέρος του υπηρεσιακού καθήκοντός του που απορρέει από την θέση που κατέχει; Η ερμηνεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ισχύει για το σύνολο των υπαλλήλων ή μόνο επιλεκτικά;

-) από ποια διάταξη Νόμου προκύπτει (σύμφωνα με αυτά που αναφέρονται στην προσφυγή) ότι το αρμόδιο προς τοποθέτηση του προϊσταμένου όργανο, υποκαθιστά το ΕΙ.Σ.Ε.Π. το Σ.Ε.Π. και το Υπηρεσιακό Συμβούλιο όταν δεν υφίσταται αυτά και από πότε έπαψε να υπάρχει Υπηρεσιακό Συμβούλιο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που είναι το καθ΄ όλα αρμόδιο όργανο για τους προϊσταμένους;

-) εάν υποθέσουμε ότι ο συλλογισμός που αναπτύσσει ο εξεταστής της προσφυγής μας, είναι σωστός, με ποια διοικητική πράξη, με ποιόν υπογράφοντα και με ποια αρμοδιότητα, έγινε αποδεκτή η δήλωση της «βουλήσεως» (υπεύθυνη δήλωση) και πως συνεκτιμήθηκαν οι υπηρεσιακές ανάγκες που ορίζει το άρθρο 86 παρ. 10 Ν. 3528/2007, όταν στην αναφερόμενη υπηρεσία δεν υπάρχει άλλος κατά κυριολεξία προϊστάμενος;

-) στην υποθετική περίπτωση που δεν υπήρχε κατά κυριολεξία προϊστάμενος τμήματος στην Διεύθυνση, όπως ίσχυε στην περίπτωση της προηγούμενης προσφυγής του Συλλόγου που έγινε δεκτή, για ποιο λόγο δεν εφαρμόσθηκε η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 87 του Ν. 3528/2007 δηλαδή η τοποθέτηση προϊσταμένου άλλης οργανικής μονάδας του ίδιου επιπέδου;

-) προς ποια κατεύθυνση είναι η εικόνα δικαίου που παρουσιάζει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση όταν στη μια περίπτωση εφαρμόζει την ισχύουσα νομοθεσία και ακυρώνει τοποθέτηση συναδέλφου που ως αναπληρωτής προϊστάμενος είχε ορισθεί αναπληρωτής Διευθυντής και στην άλλη περίπτωση έξι μήνες αργότερα απορρίπτει αντίστοιχη προσφυγή και κατοχυρώνει την τοποθέτηση αναπληρωτή προϊσταμένου ως αναπληρωτή Διευθυντή;

 -) μήπως η απόρριψη της προσφυγής του Συλλόγου αποτελούσε προειλημμένη απόφαση σε συμφωνία με την Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Ελλάδας πριν ακόμα την έκδοση της προσβαλλόμενης απόφασης; Πως αλλιώς μπορεί να ερμηνευτεί το γεγονός της έκδοσης απόφασης που αντίστοιχη της είχε κριθεί μη σύννομη πριν έξι μήνες;

Σε κάθε περίπτωση η με αριθ. πρωτ 111066/21-7-2022 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου με την οποία απορρίπτεται ως αβάσιμη η προσφυγή μας εξυπηρετεί συγκεκριμένες σκοπιμότητες και στην προσπάθειά της να στοιχειοθετεί παραβιάζει με ψεύδη και διαστρεβλώσεις, την ισχύουσα νομοθεσία.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με αποκλειστική της ευθύνη, εδώ και δεκαπέντε (15) χρόνια δεν έχει προχωρήσει στην διαδικασία επιλογής προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, δημιουργώντας συνεχή προσκόμματα, με αποκορύφωμα την ακύρωση της προκήρυξης για τους γενικούς Διευθυντές. Ο εξοστρακισμός της αξιοκρατίας αποτελεί τον κυρίαρχο βασικό της προσανατολισμό.

Καλούμε τις αρμόδιες Υπηρεσίες να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την αποκατάσταση του κύρους και της αξιοπιστίας της Δημόσιας Διοίκησης, να εξετάσουν ενδεχόμενες σκοπιμότητες ή αμέλειες και να προβούν σε διοικητικό έλεγχο όλων των περιπτώσεων ανάθεσης καθηκόντων προϊσταμένων διευθυντών σε προϊσταμένους τμημάτων.

Ο Σύλλογός μας, έχοντας ως θεμελιώδη αρχή την διαφάνεια, την αξιοκρατία, τις ίσες ευκαιρίες αποφάσισε την άσκηση ένδικων μέσων στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια, προκειμένου να ακυρωθεί η υπ΄ αριθ. 111066/21-7-2022 απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίου η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον υπαλληλικό κώδικα, τις εγκυκλίους, γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Διεκδικούμε μια δημόσια διοίκηση που η λειτουργία της θα είναι απαγκιστρωμένη από την ευνοιοκρατία, που θα είναι ανοιχτή στους εργαζόμενους και στις ανάγκες τις κοινωνίας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Ανδρέας Ασημακόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας

Θεόδωρος Τσίπας

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: