|
|
Πύργος
11-5-2020
|
|
|
Αριθ.
Πρωτ.: 320
|
ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το Υπουργείο
Παιδείας, εν μέσω πανδημίας με τα σχολεία κλειστά, έθεσε σε διαβούλευση
πολυνομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου
και άλλες διατάξεις» και ετοιμάζεται να το προωθήσει τις επόμενες μέρες
στη Βουλή, πλήττοντας με τις ενέργειες αυτές τις δημοκρατικές διαδικασίες.
Ενώ οι εκπαιδευτικοί όλο το διάστημα της καραντίνας δίνουν τη
μάχη για τη στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους κάτω από αντίξοες και
πρωτόγνωρες συνθήκες, το ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική
απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές,γονείς και προωθεί ένα
πολυνομοσχέδιο που
επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των
εκπαιδευτικών.
Οι διατάξεις του
νομοσχεδίου φέρνουν την περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου με αύξηση
του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, εισαγωγή μαθημάτων αντίθετων με τις ανάγκες των
παιδιών στα νηπιαγωγεία, με επαναφορά αναχρονιστικών στοιχείων όπως η διαγωγή
και οι αποβολές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετατρέπει το Γυμνάσιο και το
Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα-κάτεργα, δυσκολεύοντας την προαγωγή και
επαναφέροντας την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο
ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο με τελικό αποτέλεσμα την απόρριψη
πολλών μαθητών και τη στροφή τους στη σχεδιαζόμενη μεταγυμνασιακή κατάρτιση που
θα παράγει φθηνούς απασχολήσιμους και χωρίς Γενική Παιδεία πολίτες. Το μέτρο
του ηλικιακού περιορισμού (17 έτη) για την εγγραφή σε ημερήσια ΕΠΑΛ (1/3
περίπου των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι πάνω από 17) καταργεί το δικαίωμα χιλιάδων
μαθητών που είναι απόφοιτοι ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ ή οποιωνδήποτε άλλων να συνεχίσουν τις
σπουδές τους επιλέγοντας τομέα ή ειδικότητα στα ΕΠΑΛ σπρώχνοντάς τους έτσι στην
αγκαλιά των ιδιωτικών κατά κύριο λόγο ΙΕΚ. Αυξάνει τον αριθμό των προτύπων
σχολείων σε βάρος των πειραματικών, ενώ ενισχύει και διευρύνει το ρόλο τους. Η αξιολόγηση της
σχολικής μονάδας, εσωτερική και εξωτερική, με «άξονες και σχέδια δράσης», με
προγραμματισμούς και αποτιμήσεις, ανάρτηση συνεχών ποσοτικών στοιχείων, από την
επόμενη σχολική χρονιά μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση που λειτουργεί με
ποσοτικά μετρήσιμα κριτήρια πλήττοντας καίρια τον παιδαγωγικό του ρόλο. Στόχος
είναι η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, η κατηγοριοποίηση, η σύνδεση της
χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, όπως θεσμοθετήθηκε για τα ΑΕΙ, το σπάσιμο του
ενιαίου του αναλυτικού προγράμματος, το κλείσιμο σχολείων και ο αποκλεισμός από
την εκπαίδευση τμημάτων της νεολαίας. Με όλα τα παραπάνω θα συνεχιστεί η αδικία-τιμωρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, γιατί
θα ακολουθήσει μείωση των
προσλήψεών τους, ενώ εδώ και 20 χρόνια υπηρετούν τα δημόσια σχολεία σε
όλες τις εσχατιές της Ελλάδας. Ένα σχολείο με εξεταστικό Γολγοθά σημαίνει
λιγότερους εισακτέους στα ΑΕΙ το οποίο σε συνδυασμό με την εισαγωγή στις
μετεγγραφές των φοιτητών και κριτηρίου επίδοσης (κι όχι μόνο κοινωνικών και
οικονομικών) θα οδηγήσει σε περαιτέρω αποκλεισμούς. Επιπλέον η θεσμοθέτηση
ξενόγλωσσων προπτυχιακών σπουδών με δίδακτρα ανοίγει το δρόμο για την επιβολή
διδάκτρων σε όλα τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
Για όλα παραπάνω ο Σύλλογος
Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, συμπαρατάσσεται με τον αγώνα των
εκπαιδευτικών της ΕΛΜΕ Ηλείας για
την απόσυρση του Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες
διατάξεις» και απαιτεί να αποσυρθεί.
Ως σωματείο εργαζομένων θεωρούμε την
Δημόσια Παιδεία και Υγεία τα πρώτιστα αγαθά για όλο το λαό και για αυτό ζητάμε:
Ενιαία, καθολική, δημόσια
και δωρεάν παιδεία!
– Μείωση των μαθητών ανά τμήμα!
– Αύξηση των κονδυλίων για την
εκπαίδευση!
– Άμεση και μόνιμη στελέχωση όλων των
σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς,
ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, καθαριστές και όλο το απαραίτητο προσωπικό!
– Όχι άλλη επιβάρυνση των μαθητών της
δευτεροβάθμιας με εξετάσεις! Όχι άλλα «δωράκια» στα φροντιστήρια!
Για το Δ.Σ.
|
|
Ο Πρόεδρος
Ανδρέας Ασημακόπουλος
|
Ο Γεν. Γραμματέας
Θεόδωρος Τσίπας
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου